Vanaf 1 februari 2008 zal Capgemini Outsourcing de IT-activiteiten van Maxeda en HEMA in beheer nemen.
De overeenkomst die op 14 december jongstleden werd gesloten, heeft een looptijd van vijf jaar en behelst zowel infrastructuur- als applicatiemanagement. Door deze overeenkomst zegt Capgemini zijn positie in de retail te versterken.
Na een intensief aanbestedingstraject van circa een half jaar kwam Capgemini als beste aanbieder uit de bus. Capgemini onderscheidde zich vooral positief op HRM, juridisch en commercieel vlak. Flexibiliteit, transformatie, samenwerking en het samenbrengen van kennis en kunde stonden in het aanbod van Capgemini centraal.
Peter Croes, directeur Capgemini Outsourcing: "Na de contracten die we het afgelopen jaar sloten met Rijkswaterstaat, Eneco, en retailcontracten met KPN is de samenwerking met Maxeda een nieuw hoogtepunt. Met deze samenwerking zetten we een belangrijke stap voorwaarts in de retailbranche."
Tony DeNunzio, bestuursvoorzitter van Maxeda: "Met de overdracht aan Capgemini verkrijgen wij een partner met wereldwijde kennis en ervaring, waarmee we onze internationale groeidoelstellingen beter kunnen accommoderen. Verder sluit het uitbesteden van onze IT-activiteiten aan op de strategie van Maxeda om zich meer op onze core business te richten, en dat is retail. Tenslotte, biedt de overdracht voor onze IT-medewerkers betere carrièreperspectieven."
De overeenstemming is nog onder voorbehoud van advies van de Centrale Ondernemingsraad en goedkeuring door de NMa. De verwachting is dat de overeenkomst eind januari dit jaar zal zijn afgerond.