E.Novation Contact Centers neemt met ingang van het nieuwe jaar de Duitse vestiging van Cendris Customer Contact over.
Deze acquisitie is tevens reden voor een naamswijziging: met ingang van 1 januari 2008 is VANAD Contact Centers de nieuwe naam voor E.Novation Contact Centers in zowel Nederland als Duitsland. Het snelgroeiende contact center slaat haar vleugels internationaal uit. "Wij zijn enorm trots dat wij deze fantastische groei in korte tijd gerealiseerd hebben", aldus President & CEO Ad Nederlof.
De acquisitie van het contact center, de internationalisatie en de naamswijziging vormen drie forse nieuwe mijlpalen in het relatief korte bestaan van het contact center. VANAD Contact Centers werd nog maar 2,5 jaar geleden opgericht met 26 medewerkers. Met de acquisitie treden alle ruim 260 medewerkers van het contact center in Bonn in dienst van VANAD Contact Centers. Samen met de kantoren in Capelle aan den IJssel en Utrecht biedt het facilitaire contact center daarmee werk aan 725 medewerkers. Commercieel Directeur Arthur Nederlof van VANAD Contact Centers: "Wij is een enorme stimulans dat ons jonge bedrijf nu al de stap naar het buitenland kan maken. Het geeft aan dat onze opdrachtgevers vertrouwen in ons hebben en dat onze aanpak werkt."
Mens centraal
Belangrijk uitgangspunt van de aanpak van VANAD Contact Centers is de filosofie dat de mens centraal staat in een organisatie. Dat vertaalt zich vooral in de aandacht die het facilitaire contact center schenkt aan haar medewerkers. Onder de naam Jij bent Fantastisch! hanteert VANAD Contact Centers een unieke bedrijfsfilosofie. "Wij ervaren dat deze filosofie goed aansluit op de contact center markt. Onze medewerkers zijn trots dat hun bijdrage aan VANAD Contact Centers erin heeft geresulteerd dat wij onze ambitieuze groeidoelstellingen verder vorm kunnen geven", vertelt Operationeel Directeur Arnoud Munneke van VANAD Contact Centers.
Vooruitstrevend en innovatief
Waardering van medewerkers betekent ook het bieden van de juiste tools. Om die reden gebruikt VANAD Contact Centers het Genesys platform, volgens Arthur Nederlof de ‘Rolls Royce onder de contact center software’. "Onze medewerkers en onze klanten verdienen het om met de beste contact center software ter wereld te werken. Wij zijn één van de weinige contact centers in Europa die Genesys gebruikt. Ook in Duitsland zullen wij ons presenteren als vooruitstrevend en innovatief contact center", vertelt hij.
Arthur Nederlof vindt de internationalisatie van zijn jonge contact center ook goed voor het imago van de contact center branche. "Dit is reclame voor de contact center wereld. Ons succes toont aan dat deze op het oog verzadigde sector kansen biedt voor nieuwe spelers op de markt. Wij zijn er van overtuigd dat wij deze lijn in Duitsland doorzetten."
Duitsland
Na het succes in Nederland was VANAD Contact Centers op zoek naar internationale uitbreiding. Duitsland is daarbij een logische keuze. Arnoud Munneke: "Er liggen in Duitsland veel kansen voor facilitaire contact centers, want klantcontact wordt er net als in Nederland vaak uitbesteed. Verder is de Duitse markt veel groter, dus dankzij deze acquisitie hebben wij veel meer groeipotentieel. Tenslotte levert Duitsland de minste geografische beperkingen op. Met de acquisitie van dit contact center in Bonn kunnen wij onze eerste internationale stap dichtbij huis zetten."
De naamsverandering naar VANAD Contact Centers is als volgt te verklaren. Ad Nederlof: "De naam E.Novation werpt internationaal beperkingen op, omdat het in veel landen al door andere bedrijven wordt gevoerd. Kijkend naar onze grensoverschrijdende ambities dienen wij daar dus vroeg op te anticiperen. Daarom hebben wij direct een nieuwe naam aangenomen waarmee wij ons kunnen ontwikkelen tot een wereldwijde organisatie." Daarnaast wil het bedrijf aansluiting vinden bij de activiteiten van de gelijknamige zustermaatschappij VANAD IT Professionals. "Met deze naamswijziging benadrukken wij ook de synergie tussen IT en klantcontact uitbesteding. Wij zijn outsourcing professionals!"
VANAD Group
In lijn met de naamswijziging van het contact center wordt ook de naam van de overkoepelende bedrijvengroep binnenkort gewijzigd van E.Novation Group B.V. naar VANAD Group B.V. Deze wijziging wordt per 1 maart 2008 van kracht. Ad Nederlof licht toe: "Met de toevoeging van het contact center in Bonn zijn de activiteiten van VANAD nu omvangrijker dan de activiteiten van E.Novation, dus is de naamswijziging logisch. Ook met de rest van onze activiteiten willen wij een wereldwijde speler worden."
De naam E.Novation blijft overigens gewoon bestaan. De ICT dienstverlening in de gezondheidszorg en de transport en logistiek blijven gewoon gevoerd worden onder de respectievelijke namen E.Novation LifeLine Networks en E.Novation Business Networks. Wel zijn er plannen om deze bedrijfsonderdelen in de loop van 2008 samen te voegen. "Door samenvoeging van onze activiteiten profiteren wij van de marktspecifieke ervaring van beide bedrijfsonderdelen en hebben wij meer capaciteit om onze bestaande klanten beter van dienst te zijn en nieuwe opdrachten binnen te halen. Het samenvoegen van onze traditionele E.Novation activiteiten is een logische stap in het behalen van efficiencyvoordelen", verduidelijkt Ad Nederlof.