Hippo, de Nederlandse leverancier van open source enterprise contentmanagement en portal-software behoort tot de tien website management bedrijven met het beste imago van Nederland. Hippo bereikte de zevende plaats in de categorie ‘website management’, onderdeel van de Emerce 100. Dit is de verkiezing van bedrijven met het beste imago in e-business in Nederland. Hippo is de enige leverancier van open source enterprise contentmanagement software die in de volledige lijst voorkomt.
De Emerce top 100 wordt samengesteld met de hulp van TNS/ NIPO op basis van een enquête onder lezers van Emerce, Computable, Management Team en Intermediair. Er wordt gevraagd hoe er wordt gedacht over meer dan 300 bedrijven op het gebied van kennis, service, prijsstelling enzovoort. De bedrijven worden ingedeeld in tien categorieën waaruit voor iedere categorie een top tien rolt. De tien beste bedrijven in een categorie ‘kwalificeren’ zich voor de Emerce 100.
Tjeerd Brenninkmeijer, algemeen directeur bij Hippo: "Dat we nu bij de top tien website management bedrijven met het beste imago behoren, toont wederom aan dat open source aan een opmars bezig is en betekent verdere erkenning voor Hippo als speler van het eerste uur. Het onlangs door de Tweede Kamer aangenomen plan Heemskerk, dat het doel heeft om het gebruik van open standaarden en open source software bij de (semi-)publieke overheid te stimuleren, zal deze ontwikkeling naar verwachting nog verder versnellen. Het lijkt voor ons in elk geval nu al effect te hebben. We zien het komende jaar dan ook vol vertrouwen tegemoet en streven naar een nog hogere klassering in 2008."
Anno 2007 kunnen nationale en internationale organisaties met producten van Hippo informatie en kennis efficiënt en effectief delen en koppelen. Hippo werkt wereldwijd samen met partners, waardoor Hippo-producten al succesvol ingezet worden bij organisaties zoals de ANWB, TUI Nederland, VNU Business Media, Philips en ABN-Amro.