Dell BV, de vestiging van Dell in Nederland, en HCC hebben een regeling getroffen en daarmee een einde gemaakt aan een juridische procedure tussen beide partijen.
Deze kwestie voert terug naar 2005 toen HCC namens haar leden een rechtszaak startte met een klacht over de algemene voorwaarden en de daaraan gekoppelde productaansprakelijkheid van Dell. Verschil van mening over de interpretatie van een aantal artikelen van deze algemene voorwaarden en de daarmee verbonden rechtszaak zijn hiermee van de baan.
De regeling is het resultaat van recent overleg tussen beide partijen. In de in dit overleg tot stand gekomen overeenkomst is vastgesteld dat Dell de inspanningen van HCC voor haar leden waardeert. Verder is vastgesteld dat Dell nooit de intentie heeft gehad en ook niet zal hebben om bepaalde aspecten van de wettelijke productaansprakelijkheid voor haar klanten uit te sluiten. Dell heeft zich met deze overeenkomst tevens verplicht een aanpassing aan te brengen om de door HCC gewenste verduidelijking van deze algemene voorwaarden te bewerkstelligen.
HCC en Dell hebben met deze overeenkomst een positieve wending aan hun commerciële relatie gegeven en zich daarbij laten leiden door de gemeenschappelijke belangen van de 180.000 leden van HCC, van wie velen ook afnemers van Dell apparatuur zijn. Dell verschaft HCC een financiële tegemoetkoming, de hoogte van het bedrag is voor de buitenwereld onbekend, ter bevestiging van de afspraken.