LogMeIn, leverancier van ‘s-werelds meest gebruikte diensten voor connectiviteit en ondersteuning, maakt de algemene beschikbaarheid van Rescue+Mobile bekend. Met deze nieuwe dienst binnen LogMeIn Rescue kunnen call centers en IT-beheerders smartphones op afstand repareren.
LogMeIn Rescue+Mobile – de nieuwste software-as-a-service (SaaS) binnen LogMeIn’s groeiende reeks hulpmiddelen voor IT support – is de eerste webgebaseerde service voor het snel, veilig en op afstand oplossen van problemen met smartphones, net zoals dat tegenwoordig mogelijk is voor computers.
Via LogMeIn Rescue+Mobile kunnen technici een replica van de smartphone van de klant zien en benaderen via hun beeldscherm en kunnen zij knoppen indrukken, het scherm aanpassen en het apparaat besturen alsof ze het zelf vast hebben. Naast ondersteuning op afstand kan Rescue+Mobile ook worden ingezet om gebruikers te leren omgaan met hun smartphone.
"Al twee jaar lang kunnen moeilijk bereikbare computers met onze LogMeIn Rescue service snel, eenvoudig en voordelig worden gediagnosticeerd en gerepareerd", aldus Richard Redding, vice president en general manager Mobile bij LogMeIn. "LogMeIn Rescue+Mobile breidt deze mogelijkheden uit naar het snelgroeiende smartphone-segment – waardoor IT-afdelingen, geoutsourcede IT-shops en carriers smartphone-gebruikers beter kunnen helpen."