LBI International AB (“LBi” of “de onderneming”), het leidende internationaal full service digital agency netwerk verlaagt haar vooruitzichten voor het boekjaar 2007. Naar verwachting zal voor het gehele jaar 2007 een gematigde omzetgroei worden gerealiseerd. De operationele marge over 2007 zal lager uitkomen dan in 2006 en zal een eenmalige reorganisatielast bevatten die betrekking heeft op de Nederlandse organisatie. Inclusief deze reorganisatielast zal de operationele marge in het vierde kwartaal positief zijn.
De verlaging van de vooruitzichten 2007 voor de omzet en operationele marge is met name het gevolg van de minder gunstige performance in Nederland in het vierde kwartaal. Om de operationele issues bij LBi Lost Boys te addresseren is Theo Cordesius, COO LBi International, aangesteld. Hij zal in samenwerking met het management de operationele verbeteringen doorvoeren. Tevens zal de heer Cordesius zich richten op de coördinatie en business development activiteiten tussen Lost Boys en de recentelijk overgenomen Nederlandse Satama organisatie. De complementaire dienstverlening van Satama NL en Lost Boys, positioneert LBi als de leidende fullservice digital agency in Nederland. De onderneming is vol vertrouwen dat de huidige operationele issues in Nederland zullen worden opgelost zonder verdere impact op de resultaten over 2008.
De operationele marge in het vierde kwartaal is verder beïnvloed door additionele kosten ter afronding van corporate projecten, zoals de re-branding van de groep, de upgrade van het financiële rapportage systeem en de ontwikkeling van het digitale dashboard. Zoals aangegeven in het derde kwartaalbericht zullen alle investeringen die betrekking hebben op deze corporate activiteiten in 2007 worden afgerond.