KPN heeft zijn Toppartnerprogramma voor de zakelijke markt vernieuwd. Vanaf 1 januari 2008 worden met dit nieuwe geïntegreerde programma niet alleen mobiele, maar ook vaste net- en ICT-partners ondersteund.
Hiermee speelt KPN in op nieuwe groeimogelijkheden, nu telecom en IT steeds meer met elkaar verweven raken. En stimuleert KPN zijn partners om een breder portfolio aan hun klanten aan te bieden. Het partnerprogramma is ingericht voor zowel mobiele als vaste telecompartners en ICT-partners: de ICT-vakhandel, system-integrators, distributeurs, zakelijke retailketens en zakelijke e-tailers.
Verbreding van het portfolio
KPN gaat zijn partners op maat ondersteunen. Zo zal een retailketen meer behoefte hebben aan een actief instore-programma, en is voor system-integrators kennis juist belangrijk. Het programma biedt verder één algemeen telefoonnummer voor alle vragen en een verbeterde service van de supportafdeling. Partners kunnen per portfolio (spraak vast, data vast, spraak mobiel, data mobiel en ICT) in aanmerking komen voor het Toppartnerschap. Ze krijgen onder andere een persoonlijke accountmanager, nemen deel aan het leadprogramma en sluiten zich aan bij
KPN-marketingcampagnes om hun klanten nog beter te kunnen bedienen.
Voor de Toppartnerstatus gelden criteria op het gebied van omzet, behoud van klanten, gezamenlijke marktontwikkeling en geografische dekking. Het betreft een 3-jarige strategische overeenkomst, waarbij jaarlijks de doelstellingen worden getoetst. Met deze differentiatie wordt voor klanten duidelijk wat de capaciteiten zijn van de business partners van KPN en welke KPN-oplossingen zij aanbieden.
Optimale dienstverlening
‘Business partners zijn voor ons zeer belangrijk’, aldus Michiel Verhooren, directeur Externe Distributie van KPN. ‘Zij vormen onze directe schakel met de markt. We ondersteunen hen dan ook graag bij een optimale dienstverlening aan de klant. Wij kiezen voor partners die ook voor ons kiezen. Daar is ons Toppartnerprogramma op gebaseerd. We geven partners daarmee een nadrukkelijke plek binnen onze distributiestrategie. Zo bieden we ze meer mogelijkheden om samen met ons te groeien. Daarbij spelen we in op de behoefte van veel ondernemers om bij één leverancier terecht te kunnen voor zowel telecom- als IT-oplossingen.’
Meer informatie over het nieuwe partnerprogramma is te vinden op www.kpn.com, trefwoord ‘business partners’. Daar is ook beschreven wat de mogelijkheden zijn om mee te doen aan het programma.