Quest Software maakt bekend dat het wederom een bedrijf overneemt.
Eerder dit jaar lijfde Quest ondermeer al ExC Software, Provision Networks, ScriptLogic en Magnum in. PassGo Technologies Limited, een in Engeland gevestigd softwarebedrijf en marktleider op het gebied van Access- en Identity Management solutions, is de volgende in de rij acquisities. De uitbreiding van het huidige Authorization- en Authentication portfolio van Quest met de Identity Management- en Compliance producten van PassGo betekent dat klanten nog beter hun users kunnen beheren. Daarnaast kunnen ze hen toegang verschaffen in multi-platform omgevingen waaronder Active Directory van Microsoft, Unix en andere platforms zoals de IBM zSeries en iSeries (S/390 and AS/400) systemen.
"Terwijl onze klanten voor de uitdaging staan de juiste user toegang te bieden en een betere controle uit te oefenen op wat users doen wanneer ze die toegang eenmaal hebben, zijn hun IT afdelingen op zoek naar oplossingen waarmee ze toegang en autorisatie beter kunnen beheren," zegt Vinny Smith, CEO van Quest Software. "De laatste jaren is de focus van Quest op onze Active Directory-gebaseerde Identity management strategie op niet-Windows systemen toegenomen, en met PassGo kunnen we voldoen aan de vraag op het gebied van security and compliance."
De officiële overname zal naar alle waarschijnlijkheid begin 2008 plaatsvinden. De voormalige CEO van PassGo, John Rainford, zal in zijn nieuwe functie als Vice President PassGo Products gaan rapporteren aan Steve Dickson, Vice President en General Manager van de Windows Business unit van Quest Software.
"Ik ben er trots op dat wij PassGo kunnen toevoegen aan onze bestaande Identity- en Access Management offerings," aldus Dickson. "We blijven een Windows-georienteerd bedrijf en kunnen ons met de multi-platfom oplossingen van PassGo nu ook met succes richten op ondernemingen die heterogene omgevingen beheren." "PassGo is er uitermate content mee dat ze de capaciteit van een marktleider in Acces- en Identity Management vergroot en tegelijkertijd de support en de tevredenheid van haar huidige klanten kan behouden," zegt Rainford. "Dit vergroot de kansen van PassGo om op nieuwe markten nieuwe klanten te bereiken en zorgt er bovendien voor dat Quest de zogenaamde ‘industry modeling tools’ (zoals bijvoorbeeld Gartner’s ‘Magic Quadrants’ voor Web Access Management en Enterprise Single Sign-On) aan haar portfolio kan toevoegen."