PIM- en e-commerce-leverancier hybris breidt door partnerschap met Mediasurface zijn oplossingportfolio uit met webcontentbeheer.
Deze combinatie maakt het mogelijk om uitgebreide productdata, omschrijvingen en media in verschillende formaten te onderhouden en beheren. Door al deze informatie op één platform samen te brengen kan de data snel en volledig worden verstuurd naar geïntegreerde e-commerce en database publicatie-applicaties. Hierdoor zijn alle publicatiekanalen, zowel online als offline, altijd up-to-date.
Het in Engeland gevestigde Mediasurface heeft 200 medewerkers en is al vele jaren actief in Noord- en West-Europa en de VS. Ruim 500 organisaties – waaronder Citigroup, ESPN, AstraZeneca en T-Mobile – vertrouwen op zijn gebruiksvriendelijke oplossingen om content te creëren, integreren en plaatsen op meertalige websites, portals, intranet en extranet.
"Mediasurface biedt – als Europees leider op het gebied van Web Content Management (WCM) – duidelijke voordelen ten op zichte van andere leveranciers en heeft uitstekende oplossingen om complexe wensen van klanten te vervullen. We kijken uit naar veel interessante projecten en de nauwe samenwerking met het team van Mediasurface", zegt Ariel Lüdi, CEO van de hybris Group.
Michel da Silva, sales manager Continental Europa bij Mediasurface, is al net zo enthousiast over het partnerschap: "De samenwerking tussen hybris en Mediasurface verhoogt het aanbod van beide partners. De e-commerce expertise van hybris samen met ons Morello WCM aanbod biedt onze klanten een solide basis voor succes in e-business."
De centrale PIM-database van hybris – die gestructureerde productdata inclusief vele attributen omvat – heeft toegang tot Mediasurface’s Morello met een vooraf gedefinieerde interface. Daar wordt de ongestructureerde informatie – zoals tekst, grafieken en beelden – uitgelezen en in het online verkoopkanaal ingevoerd samen met de gestructureerde productdata. Deze methode vereenvoudigt het beheer van producten en productcategorieën. Daarnaast wordt ook de gedeelde creatie en het aanpassen van tekst en multimediadocumenten makkelijker. Handmatig databeheer is niet meer nodig en organisaties kunnen nu profiteren van up-to-date en high quality content.
"Als twee prestigieuze softwarebedrijven hun kennis bundelen om een gezamenlijke oplossing te bieden profiteert de klant. Integratie is eenvoudiger en de risico’s zijn beter zichtbaar, aangezien interfaces al gedefinieerd en beschikbaar zijn. De eerste gezamenlijke projecten tonen aan dat er zeker vraag is naar deze complete oplossingen", zegt Lüdi.