ADT, Europa’s toonaangevende aanbieder van elektronische brand- en beveiligingsoplossingen verbetert de rentabiliteit van product-level radio frequente identificatie (RFID) toepassingen in de winkel aanzienlijk. De RFID lezer vereisten worden hierbij tot 90 procent gereduceerd en de kapitaalkosten tot 60 procent. Door op een nieuwe manier gebruik te maken van de EPCglobal Gen 2 standaard, reduceert het nieuwe Sensormatic® iREADTM platform in één keer de complexiteit en de ontwikkelingskosten van de installatie van RFID technologie. Voor de detailhandel betekent dit een fundamentele verbetering op het gebied van het rendement op investering.
Het Sensormatic® iREADTM platform elimineert de gescheiden infrastructuren voor stroomvoorziening, controle en data die tot nu toe nodig waren voor de product-level RFID in winkels. Door deze te integreren in één netwerk, biedt het platform een substantiële kostenbesparing en vereenvoudigt hij de installatie in een winkelomgeving. Gezien de voordelen van de technologie voor de uitbreiding van hun operaties, zal de detailhandel steeds vaker voor RFID kiezen.
iREADTM biedt de detailhandel een flexibele en inschaalbare basis om de zakelijke voordelen van RFID te benutten. De oplossing vermindert ook het relatief hoge aantal lezers, kabels en antennes die nodig zijn voor traditionele RFID systemen. De modulariteit en eenvoud van het platform betekent dat detailhandelaren de mogelijkheden kunnen aanpassen aan praktisch iedere winkelconfiguratie – planken, rekken, tafels en andere display methodes.
In een typische middelgrote winkel zou een traditioneel item-level RFID systeem normaalgesproken uit 110 lezers bestaan, wat een hardware investering van ongeveer €300,000 betekent. Met het iREADTM platform hoeft het systeem uit niet meer dan 10 lezers te bestaan – een reductie van 90 procent. De aanvangsinvestering ligt in dit geval rond de €100,000 – een reductie van meer dan 60 procent – met mogelijk verdere kostenbesparingen tijdens de operatie. De voordelen en kostenbesparingen kunnen exponentieel stijgen met de omvang en de schaal waarop deze wordt ingezet.
Sensormatic, ADT’s merk voor elektronische artikelbeveiliging (EAS) antidiefstal systemen, kent een lange geschiedenis van grootschalige product-level tagging voor voorraadbeveiliging. Karstadt Warenhaus GmbH, één van de grootste warenhuizen van Duitsland maakt gebruik van Sensormatic® EAS om haar koopwaar te beveiligen en verlies te reduceren. Karstadt Warenhaus GmbH heeft nu ook het iREADTM platform geïnstalleerd in één van haar flagship stores als onderdeel van een grote beveiligingsoperatie voor haar kledingsartikelen.
Rainer Jilke, Karstadt’s RFID Manager, licht toe: "Door het Sensormatic® iREADTM platform te integreren kan Karstadt substantieel bezuinigen op de kosten van product-level RFID. Daarnaast helpen deze kostenbezuinigingen ons bij de verwezenlijking van een groter rendement door een beter voorraad- en prijsmanagement, een verbeterde aanvoerketen en een afname in waardevermindering. Bovendien helpt het verbeterde overzicht op product-level ons om het aanbod op de planken, de klanttevredenheid en de verkoop te vergroten."
"Detailhandelaren zullen het waarderen dat wij geen nieuw protocol introduceren, maar op een nieuwe manier gebruik maken van de EPCglobal Gen 2 industriestandaard," zegt John Smith, Vice President van Retail Sales bij ADT Europa, Midden-Oosten en Afrika. "Eenvoudig gezegd, wij hebben een unieke applicatie ontwikkeld, gebaseerd op de bestaande standaard, om de complexiteit en de met de product-level RFID toepassing geassocieerde kosten te reduceren. Het overbrugt onze baanbrekende EAS en RFID expertise, biedt grote verbeteringen in winkelwerkzaamheden en leidt uiteindelijk tot een verbeterde beleving van de klant. Wij verwachten dat het Sensormatic® iREADTM platform zal resulteren in een aanzienlijke toename in RFID gebruik in de detailhandelsector."