LogMeIn, Inc., leverancier van ‘s-werelds meest gebruikte diensten voor connectiviteit en ondersteuning op afstand, maakt de algemene beschikbaarheid van LogMeIn Free for Mac bekend – waarmee gebruikers van Apple computers via het internet gratis en eenvoudig hun Macs op afstand kunnen benaderen en beheren.
LogMeIn introduceert eveneens de bèta-versie van LogMeIn Rescue for Mac – een software-as-a-service (SaaS) pakket waarmee ondersteunende IT-medewerkers Macs op afstand kunnen benaderen, beheren, diagnosticeren en repareren.
"Door het toegenomen aantal Mac PCs in het bedrijfsleven is er meer behoefte aan ondersteuningsoplossingen die eenvoudig kunnen omgaan met verschillende besturingssystemen", aldus Stacy Sudan, research analyst bij IDC. "Veel gebruikers vertrouwen tegenwoordig op meerdere besturingssytemen – zowel thuis als op het werk – voor verschillende doelen en applicaties. Managers IT-ondersteuning kunnen nu één hulpmiddel voor het oplossen van problemen op afstand inzetten – voor elk besturingsysteem en elke locatie."
"Ruim 30.000 gebruikers hebben meegedaan aan ons Mac previewprogramma, waardoor zij toegang hadden tot hun computers vanaf de meeste apparatuur met een internetverbinding", aldus Marton Anka, CTO bij LogMeIn, Inc. "We hebben onze technologie voor toegang op afstand ook geïntegreerd in onze LogMeIn Rescue service voor ondersteunende IT-medewerkers. Zij kunnen snel en eenvoudig toegang krijgen tot Macs op afstand en deze diagnosticeren en repareren via de intuïtieve interface en de uitgebreide toolkit – die ook worden toegepast in onze andere Rescue-producten. We hebben dit product geïntroduceerd om deze veeleisende gebruikers te voorzien van de snelle en efficiënte ondersteuning die ze verwachten."
LogMeIn Free for Mac (https://secure.logmein.com/products/free/mac/) biedt gebruikers de mogelijkheid om toegang te krijgen tot hun Apple Macintosh computers en deze te beheren vanaf elk apparaat met internetverbinding en webbrowser, zoals Windows-, Mac- en Linux PCs en draagbare apparatuur zoals de Apple iPhone. Alle softwareapplicaties en data op een Mac op afstand zijn veilig toegankelijk en te beheren, ongeacht of de gebruiker zich bevindt in een internetcafé in New York, achter de draadloze PC van een vriend in Londen of werkt via een smartphone in Sydney.
LogMeIn Rescue for Mac, nu beschikbaar als openbare bèta-versie (via http://beta.logmeinrescue.com), is een webgebaseerde tool voor remote ondersteuning waarmee een IT-medewerker in enkele seconden verbinding kan maken met een Mac op afstand – zonder daarvoor eerst software te hoeven installeren. De oplossing is ontworpen voor gebruiksgemak, multitasking en eenvoudig beheer. Mac-gebruikers kunnen on-demand ondersteuning vragen door een kleine applet te downloaden waarna een helpdeskmedewerker de desktop op afstand kan beheren.
Systeemeisen
LogMeIn Free for Mac en LogMeIn Rescue for Mac draaien op v10.4 (Tiger) en v10.5 (Leopard) en zowel op Power PC als Intel-gebaseerde Macs.