Het CAOP, een onafhankelijke dienstverlenende organisatie op het terrein van arbeidsmarkt en arbeidsverhoudingen in het publieke domein, heeft in Kender Thijssen een betrouwbare partner gevonden voor de bouw en implementatie van een professioneel ICT-dienstencentrum. Kender Thijssen draagt hierbij zorg voor de realisatie van de technische infrastructuur, waarmee zowel interne als externe klanten van het CAOP adequaat worden ondersteund. Ook neemt Kender Thijssen de levering van hard- en software, de implementatie van de ICT-architectuur, het ICT-beheer en de training van beheerders en medewerkers voor haar rekening. Kender Thijssen draagt tevens bij aan de verdere inrichting van het ICT-service management om de betreffende producten en diensten op een professionele wijze aan interne en externe klanten van het CAOP te faciliteren.
Sinds de oprichting in 1995, is het CAOP uitgegroeid tot een kenniscentrum voor de publieke sector en een ontmoetingsplatform voor de sociale partners. De professionalisering op ICT-gebied ondersteunt het CAOP bij de transformatie naar een meer klant- en marktgerichte organisatie.
"Wij waren op zoek naar een partner die ons kon voorzien in solide en toekomstvaste oplossingen. Een partner die weet wat er speelt binnen de markt en met ons samenwerkt met het oog op de toekomst", aldus Bas Visser, programmaleider van het CAOP. "Wij vinden het belangrijk dat beide partijen de voordelen van het partnerschap onderschrijven. Zo hebben wij elkaar op meerdere vlakken gevonden. Kender Thijssen is in staat om ons just-in-time de nodige diensten te bieden met oog voor kwaliteit, snelheid en effectiviteit. Dit is essentieel om het huidige omvangrijke veranderingstraject het hoofd te bieden."
"We vernieuwen niet alleen de ICT-omgeving, maar samen met het CAOP geven wij tevens invulling aan toekomstige ontwikkelingen met daarbij bijzondere aandacht voor de continuïteit en flexibiliteit van de dienstverlening", licht Rob Hesselink, accountmanager bij Kender Thijssen toe. "Wij zien dat de belangstelling voor onder andere uitbesteding van ICT bij instellingen als het CAOP sterk aan het toenemen is. Ook bij deze bedrijven merken wij dat steeds vaker de focus op kernactiviteiten wordt gelegd. Veel organisaties ondervinden dat uitbesteding van ICT aanzienlijke voordelen met zich meebrengt. Zo worden onder andere de kosten inzichtelijker en wordt de ICT door schaalgrootte en betere aansluiting op procesniveau efficiënter en effectiever benut, waarbij men eveneens toegang heeft tot een dieper en breder kennisniveau."