LBI, het moederbedrijf van Lost Boys, neemt de Nederlandse tak van het Finse bedrijf Satama over. De bedrijven komen onder één gezamenlijk, organisatorisch dak.
Dat maakten de moederbedrijven in Zweden en Finland gisteren bekend . Er zou een bedrag van 8,1 miljoen euro zijn gemoeid met de overname. Wat de praktische consequentie voor Lost Boys en Satama, beiden gevestigd in Amsterdam, is moet nog blijken.
De bedrijven blijven zelfstandig en onder eigen merk opereren.
Satama haalde met klanten als KPN, Vodafone, UPC, SanDisk, ING en Nationale Postcode Loterij een omzet van 6,1 miljoen euro in de negen maanden tot oktober 2007. De operationele winst bedraagt, volgens het ANP, 300.000 euro.
Bij Satama werkt 60 man, ook bij de bedrijfsonderdelen Design & Development, OER en FlashFabriek.
Bij de presentatie van de recentste kwartaalcijfer gaf LBI reeds te kennen verscheidene acquisities te willen plegen. De netto-omzet van LBI over het kwartaal dat liep tot eind september bedroeg 40,3 miljoen euro, een toename van 15 procent ten opzichte van vorig jaar. De winst na belasting bedroeg 1,3 miljoen euro.