Klanten van Salesforce.com kunnen vanaf nu gegevens uit hun klantenbestand delen met andere gebruikers. De aanbieder van online oplossingen voor klantgegevensbeheer springt hiermee in op de trend van social networking.
Vanaf vandaag is het voor klanten van Salesforce.com, aanbieder van online crm-pakketten, mogelijk om gegevens uit hun klantenbeheersysteem te delen met andere gebruikers van de webdienst. Onder de naam Salesforce-to-Salesforce lanceert het bedrijf een platform dat in veel opzichten lijkt op andere sociale netwerksites als LinkedIn en Facebook.
Gedeelde informatie
Met het nieuwe platform kunnen ondernemingen de contacten van bijvoorbeeld de verkoopafdeling, de personeelswervers en marketinginformatie beschikbaar stellen aan hun partners die ook een Salesforce-account hebben. Gedeelde informatie blijft door continue synchronisatie bij iedereen actueel.Robin Daniels, verantwoordelijk voor Salesforces productmarketing in onder andere Europa: "Ondernemingen besteden miljoenen om hun systemen te koppelen aan hun partnerorganisaties. Het nieuwe platform koppelt bedrijven op een gemakkelijke en goedkope manier aan elkaar."
Eén platform
Daniels vertelt Computable dat er onder de Salesforce-gebruikers veel vraag was naar mogelijkheden om gegevens te delen. "Voor ons was dat geen moeilijke opgave. Ondanks dat alle klanten een eigen virtuele omgeving hebben, draait alles uiteindelijk op één technisch platform." Hij noemt als voorbeeld DoubleClick, een groot digitaal marketingbureau dat zijn verkoopgegevens binnen een uur met behulp het platform gesynchroniseerd beschikbaar maakte voor zijn partners.
De Deen verwacht veel van het nieuwe product. "Met meer dan 38.000 klantorganisaties met ieder veel partners, gaat het al snel om meer dan een half miljoen connecties en miljoenen mogelijkheden." Het bedrijf maakte vandaag ook bekend dat het meer dan een miljoen betaalde abonnees heeft.