Novell is volgens Nederlandse managers het beste ict-adviesbureau. Novell scoort goed op allerlei fronten, maar kan op het gebied van klachtafhandeling nog wat verbeteren. Nashuatec en Vodafone volgen hierna.
Nederlandse managers zijn het meest tevreden over het advies van Novell. Dat blijkt uit de Management Team Advies 100 (MT100). TNS Nipo vroeg in opdracht van Management Team aan Nederlandse managers in hoeverre zij tevreden zijn over hun ict-adviesbureau. Op plaats twee in de lijst staat Nashuatec. Daarna volgt Vodafone.
De adviesbureaus worden beoordeeld op zeven criteria, namelijk klachten oplossen, flexibiliteit, nakomen van tijdsplanning, budgetbewaking, prijs-kwaliteitverhouding, branchekennis en onafhankelijkheid. Een bedrijf komt pas in de lijst als zij door 12 klanten is beoordeeld. Met één respondent minder had Novell helemaal niet in de lijst gestaan. Novell werd door precies twaalf klanten beoordeeld en die gaven de Linux-leverancier allemaal een goede beoordeling. Op het vlak van klachtenbehandeling scoorde Novell wat minder en kwam op een elfde plek terecht. Over de tijdsplanning, budgetbewaking en verhouding prijs-kwaliteit waren de klanten erg tevreden.
Klachtafhandeling
Nashuatec werd door vijftien klanten positief beoordeeld, waarvan er twee uitermate tevreden zijn. Dat zijn er evenveel als bij Novell, maar om dat twee van twaalf zeventien procent is en twee van vijftien dertien procent is, scoort Novell hoger. "Zo staat het in de regels", schrijft Management Team. Vodafone staat op plek drie, maar scoort minder goed op het onafhankelijkheid van advies en de manier waarop klachten worden opgelost.
1. Novell
2. Nashuatec
3. Vodafone
4. Océ
5. Yacht ICT
6. IBM Global Services
7. T-Mobile
8. Dell Computers
9. Canon
10. Microsoft