Mobillion, specialist op het gebied van mobiele en web 2.0-toepassingen en -diensten, breidt zijn team uit. Lennart van der Touw is benoemd tot productmanager en Elbert van Bentum tot accountmanager op de sales- en marketingafdeling van Mobillion.
Elbert van Bentum is aangesteld als accountmanager om mogelijkheden in bestaande markten waarin Mobillion actief is uit te diepen en op zoek te gaan naar nieuwe afzetmogelijkheden. Hiervoor was Van Bentum account manager Benelux bij Weathernews. Hij beheerde daar bestaande klanten in verschillende markten en ontwikkelde nieuwe markten verder. Eerder werkte hij als verkoper binnendienst bij KPN multimedia services.
"Mobillion richt zich steeds meer op zakelijke toepassingen en het is mijn taak om de mogelijkheden daarin te ontdekken en verder uit te werken. Het is erg prettig om de vrijheid te krijgen en medebepalend te zijn voor de richting van het bedrijf", zegt Van Bentum.
Lennart van der Touw is bij Mobillion verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van het door Mobillion zelf ontworpen blogging- en socialnetworking platform: BRIX. Daarnaast adviseert hij huidige klanten over BRIX. Op basis van BRIX ontwikkelt Mobillion maatwerkoplossingen voor het publiceren en communiceren via websites. Van der Touw was hiervoor werkzaam bij Bibop, een zusteronderneming van Mobillion. Hier bedacht hij formats voor interactieve (web)tv.
"Met BRIX richten we ons op partijen die meer willen dan alleen een stuk standaard open/closed source software. We spelen in op de gedachte dat een social software-product altijd deels generiek en deels specifiek is. Hierdoor gaan kosten en doorlooptijd omlaag en betrouwbaarheid en schaalbaarheid omhoog. Bovendien blijft een klantspecifieke gebruikersinterface en functionaliteit mogelijk. Deze veelzijdigheid is een van de belangrijkste redenen voor mijn overstap naar Mobillion", aldus Van der Touw.