Zes producten van Kensington, toonaangevend aanbieder van innovatieve computer accessoires, zijn door de Consumer Electronics Association (CEA) benoemd tot CES Innovations Design and Engineering Showcase Honorees. De producten uit de Control it, Play it en Connect it lijnen werden beloond in de categorieën Computer Accessoires en Audio Accessoires. Dit is het vierde jaar op rij dat producten van Kensington erkenning krijgen voor hun ontwerp en technologie.
De productfilosofie van Kensington richt zich op het vereenvoudigen van het gebruik van de producten door de klant. Daarbij hebben de producten een stijlvol uiterlijk en functioneren ze net zo goed buitenshuis als op kantoor. Alle prijswinnende producten zijn slank en modern vormgegeven. Hierdoor zijn ze niet alleen gemakkelijker in gebruik maar passen ze ook goed bij de lifestyle van de klant. Kensington heeft simpele en elegante oplossingen gecreëerd voor de mobiele professional.
De winnende producten zijn de Kensington Ci75m Wireless Notebook Muis, de Kensington SlimBladeTM Media Notebookset, de Kensington SlimBladeTM Trackball Muis, de Kensington SlimBladeTM Presenter Media Muis en de Kensington sd200v Notebook Docking Station met Video. De LiquidFMTM DeLuxe voor iPod werd bekroond met de prijs voor Beste Innovatie 2008 in de categorie Audio Accesoires. Producten die meedoen aan deze prestigieuze wedstrijd worden beoordeeld door een panel van onafhankelijke industrieel ontwerpers, technici en de vakpers. Zij erkennen uitzonderlijke ontwerpen en technologie binnen de geavanceerde elektronische gebruikersproducten.
"Met zoveel nieuwe en innovatieve producten waar de jury elk jaar weer uit kan kiezen zijn we blij dat de jury zes producten van Kensington heeft benoemd tot prijswinnaars", zegt Robert de Vries, sales en marketing manager Kensington Benelux. "Onze producten zijn ontworpen om tegemoet te komen aan de behoeften en lifestyle van onze klanten. We hebben een positieve gebruikerservaring gecreëerd door uniek design, doordachte kenmerken en hoogstaande technologie. Deze drie pijlers vormen bij Kensington de basis bij de ontwikkeling van elk nieuw product."