Dell Nederland beslist in februari 2008 wat zijn winkelstrategie in ons land wordt. Elders in de wereld liggen de pc’s nu al in de schappen. Het internationale concern zoekt naar nieuwe afzetkanalen en sloot deze week een megadeal voor verkoop in Belgische, Franse en Spaanse Carrefourwinkels.
Pas in februari maakt Dell Nederland bekend hoe het zijn computers hier via winkels aan de man gaat brengen. Dat vertelde een woordvoerder van het bedrijf aan het resellerblad CRN, als reactie op eerdere berichten vandaag over de afspraak die Dell maakte met de Franse supermarktketen Carrefour. De keten gaat de computers van Dell vanaf januari 2008 via zijn winkels in Frankrijk, Spanje en België aanbieden. Het gaat in eerste instantie vooral om Dells notebooks en desktops.
Volgens Simone Versteeg, pr en corporate communication manager bij Dell Nederland, wordt de retailstrategie vanuit het Amerikaanse hoofdkantoor geleid. Bij het Nederlandse onderdeel is niet bekend met wie en wanneer Dell zijn consumentenproducten vanuit Nederlandse winkelschappen gaat verkopen. "Wij hebben geen zicht op de retailstrategie", aldus Versteeg. Wel is het waarschijnlijk dat het Amerikaanse Dell de lokale contacten en inzichten van plaatselijke Dell-kantoren zal gebruiken.
Aankondiging
Volgens Versteeg doet Dolph Westerbos, algemeen directeur van Dell Nederland, in februari een aankondiging met betrekking tot Dells winkelstrategie. Dan gaat Dells nieuwe fiscale jaar van start.