KPN introduceert, in samenwerking met CosmoCom, belangrijke speler op de markt voor Unified Customer Communications, de nieuwe dienst Contact Center Online.
Newtel Essence, 100% dochter van KPN, is verantwoordelijk voor het verder uitrollen en in de markt zetten van de dienst alsmede de implementatie van de applicatie.
Met Contact Center Online, gebaseerd op het All IP contactcenterplatform van CosmoCom, kunnen bedrijven bij Newtel Essence eenvoudig professionele contactcenter-functionaliteit afnemen. Deze functionaliteit, waaronder multichannel routering, e-mailbeantwoording, voice response, multimedia-opnames en contacthistorie wordt per maand op basis van gebruik in rekening gebracht. Op deze manier komt professioneel en eenduidig multi-channel klantcontact, zowel inbound als outbound, binnen bereik van een aanzienlijk groter deel van het Nederlandse bedrijfsleven. Newtel Essence en CosmoCom verwachten dan ook dat klantcontact-activiteiten in Nederland de komende jaren flink zullen toenemen.
Marcel Otto, algemeen directeur van Newtel Essence: "In de strijd om de gunst van de consument gaat de kwaliteit van de communicatie een steeds grotere rol spelen. Bedrijven en organisaties moeten daarbij met de inzet van moderne communicatiemiddelen inspelen op de behoeften van hun klanten. Door de technologie van CosmoCom kunnen wij ondernemingen deze middelen heel laagdrempelig aanbieden. Contact Center Online is daarvan het voorbeeld. Het faciliteert communicatie met lage investeringen voor de klant en een businessmodel dat afhankelijk is van het daadwerkelijke gebruik waardoor de dienst flexibel kan worden ingezet."
Ronald Rubens, Vice President Europa, Midden-Oosten en Afrika van CosmoCom: "Als Nederlander is het erg leuk om in het land waar we CosmoCom’s Europese hoofdkantoor hebben opgericht, KPN, de telecomoperator en systeem integrator van Nederland, als partner te mogen verwelkomen. Door de toevoeging van Newtel Essence heeft KPN een unieke positie verworven in de callcenter industrie binnen de Benelux. De kennis en ervaring van Newtel Essence in combinatie met CosmoCom’s on-demand hosted contact center platform is een gouden combinatie waarmee Newtel Essence een interessant en snelgroeiend marktsegment kan adresseren, zoals callcenter consolidatie en sterk gedistribueerde callcenters."