Het uitzendkanaal ondergaat een aanzienlijke transformatie, volgens Datamonitor. Digitale overdrachten, hoge definitie (hd) en de traditionele it infrastructuur brengen een revolutie teweeg in de televisie-industrie. Deze trend levert enorme uitdagingen en kansen op voor uitzenders.
Het uitzendwezen is in een gevecht verwikkeld om verschillende kanalen en distributie via verschillende platformen aan te kunnen. Een nieuw onderzoeksrapport, "The Evolving Broadcast Value Chain, 2006 – van onafhankelijke marktanalist Datamonitor laat zien dat deze transitie op korte termijn een duidelijke marktkans oplevert voor vendoren en systeem integratoren. De technologie-uitgaven door uitzenders in de VS en Europa komen in 2012 op een geschatte 8.7 miljard dollar.
"Het uitzendkanaal ondergaat aanzienlijke groei de komende jaren omdat uitzenders hun apparatuur op willen waarderen zodat ze dataoverdrachten en hd-content aankunnen", meent Chris Khouri, Datamonitor’s media en broadcasting analist en auteur van het rapport. Tussen nu en 2012 zal deze markt met een jaarlijkse groei van 6.4 procent te maken krijgen.
De uitzendindustrie is bepaald ingewikkeld en vormt een steeds grotere uitdaging. Vooral het beheer, tracking en aankunnen van digitale assets vormen de belangrijkste aspecten van moderne uitzendsystemen. Door transparante asset managementsystemen in te voeren kunnen de operating-marges aanzienlijk verbeterd worden, verdubbelingen voorkomen en de concurrentiepositie verstevigen. Daarbij is vooral het standaardiseren en automatiseren van systemen een belangrijke strategie.
Voor meer informatie, neem contact op met Chris Khouri via krao@datamonitor.com.