Unit 4 Agresso brengt Agresso CRM op de markt, een customer relationship management-oplossing voor de mid-market dienstensector waarin het bedrijf al meer dan 20 jaar actief is. De productintroductie maakt deel uit van de strategie van Unit 4 Agresso, dat wil groeien tot een bedrijf van €500 miljoen voor het einde van 2009.
Het nieuwe product voor sales- en marketingafdelingen wordt stand-alone aangeboden of kan worden geïntegreerd in de Agresso Business World enterprise resource planning (ERP)-suite, dat wereldwijd al bij 2.700 organisaties in gebruik is. Het is volledig web-gebaseerd en is beschikbaar op verschillende databases, besturingssystemen en vaste en mobiele apparaten.
Agresso CRM wordt wereldwijd uitgerold via een standaard, on-site licentie, of een software-as-a-service (SaaS)-overeenkomst.
Agresso CRM is ontwikkeld uit de CRM-oplossing waarover het bedrijf beschikt sinds de overname van het Spaanse CCS een jaar geleden. "We hebben de zakelijke vereisten van onze doelgroep afgezet tegen alle opties om de best mogelijke CRM-oplossing aan te bieden", zei Ton Dobbe, vice president productmarketing bij Unit 4 Agresso. "We wilden aanvankelijk samenwerken met Microsoft, omdat we dachten dat zij het beste tegemoet konden komen aan de CRM-wensen van het middensegment en dienstensector. Het CRM-aanbod van Microsoft en de andere partijen die we hebben geëvalueerd waren echter geen van allen zo krachtig als onze aangekochte CCS-technologie. Daar kwam nog bij dat we door een additionele overname een groot, ervaren implementatieteam tot onze beschikking hebben."
Unit 4 Agresso richt zich op het snelgroeiende marktsegment ‘BLINC’TM– kort voor: Businesses Living IN Change. Deze organisaties hebben de unieke, dynamische veranderingsmogelijkheden van de Agresso VITA-architectuur nodig. Agresso CRM is de eerste in een serie van ‘BLINC Plug-in Solutions’ en biedt integratie met de ERP-suite via het services-oriented architecture (SOA)-concept.
Naast een uitgebreide functionaliteit en sterke marktpositie biedt Agresso CRM vijf onderscheidende voordelen ten opzichte van de concurrerende software-oplossingen:
– een ultradunne web interface, waaronder een web-gebaseerd executive dashboard;
– ondersteuning voor meerdere besturingssystemen, waaronder Windows®, Linux®, Unix® en Mac OS® (Microsoft DynamicsTM CRM ondersteunt alleen Windows);
– ondersteuning voor meerdere databases, waaronder Oracle®DB, IBM DB2®, MySQL® en Microsoft SQL ServerTM(Microsoft Dynamics CRM ondersteunt alleen SQL Server);
– een betere combinatiemogelijkheid voor features en functies voor de vereisten van middelgrote dienstverleners, tegen een betere prijs;
– een lage, bewezen cost of ownership, zowel vóór als na de implementatie.
CRM Service Hub
Unit 4 Agresso heeft een ‘CRM Service Hub’ van meer dan 100 full-time professional services experts in het leven geroepen. Dit ervaren team is gevestigd in Spanje en zal de uitrol van het nieuwe product naar andere Unit 4 Agresso-vestigingen en partners wereldwijd leiden.
"Onze CRM Service Hub kent het competitieve CRM-landschap, de eisen van de mid-market en de snelste en beste manieren om onze oplossing te implementeren", vervolgt Dobbe. "Maar het beste is dat we Agresso CRM als BLINC ERP Solution Plug-In integreren. Dit betekent dat bedrijven nu kunnen profiteren van de combinatie van een ijzersterke CRM-oplossing met de post-implementatie flexibiliteit van onze ERP-oplossing."