Avocent Corporation, leverancier van beheeroplossingen voor ict en datacenters, benoemt Dominique Hautsch tot marketingdirecteur EMEA.
Hautsch heeft meer dan twintig jaar ervaring in het it-vak en was voorheen werkzaam in kanaalmarketingfuncties bij Novell en Netscape. Ook was Hautsch voor Veritas software directeur marketing Zuid-Europa en verhuisde hij vervolgens naar Californië om de corporate merk- en advertentiestrategie van dit bedrijf vorm te geven. Hautsch is vanuit een consultancyfunctie bij Alcatal-Lucent bij Avocent terechtgekomen. Bij Alcatel-Lucent werkte hij op de wereldwijde kanaalmarketingafdeling voor de enterprise-divisie.
"De vaardigheden van Hautsch versterken het marketingteam van Avocent aanzienlijk", zegt Steve Russ, vicepresident marketingprogramma’s van Avocent. "Doordat onze sales via het kanaal plaatsvindt, is de manier waarop we communiceren met ons netwerk van var’s en distributeurs de kern van ons succes. Hautsch zal met zijn ruime ervaring in de branche en zijn achtergrond in business development een grote bijdrage leveren aan onze positionering als marktleider."
Nederland groeimarkt
In zijn nieuwe functie is Hautsch verantwoordelijk voor een zevenkoppig team in de EMEA-regio. Hij zal zich vooral richten op de bestaande markten in Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland. Maar ook de groeimarkten in Nederland, Italië, Spanje, Rusland en de Scandinavische landen hebben zijn aandacht.
"Ik ben verheugd aan de slag te mogen voor Avocent en dit bedrijf op de kaart te zetten in de EMEA-regio", zegt Hautsch. "In het bijzonder zie ik uit naar de samenwerking met de kanaalpartners. Dit om de loyaliteit en werving te kunnen vergroten en tegelijkertijd de propositie en boodschap van Avocent voor het voetlicht te brengen."