Maxdata heeft na de introductie van het Belinea line-concept ook op organisatorisch -en strategisch gebied aanpassingen doorgevoerd in de Benelux organisatie.
Op 1 september is Ton van der Pijl benoemd tot general manager, daarnaast heeft Raymond van der Laan, voorheen werkzaam als Purchase- en Product-manager bij McDOS, het Nederlandse sales team versterkt. Van der Laan is, als Sales Manager Nederland, verantwoordelijk voor de verkoop van Maxdata & Belinea producten in Nederland.
Het introduceren van het Belinea concept heeft geleid tot een verandering van de traditionele Maxdata strategie. Na 20 jaar focus op het B2B kanaal met Duitse producten, biedt Maxdata met de Belinea o.line nu ook trendy en moderne retail producten met dezelfde Duitse kwaliteit.
Maxdata had tot op heden een distributiestrategie waarbij resellers de mogelijkheid hadden om direct bij Maxdata in te kopen. Met de verbreding van het afzetkanaal heeft Maxdata de strategische keuze gemaakt om de Belinea o-,b- en s.line producten in Nederland exclusief te leveren via de door haar aangestelde distributiepartners.
De huidige distributiepartners, ETC, McDOS en Tech Data leveren de geïntroduceerde Belinea o.line en b.line producten uit voorraad.