Toyota en DENSO, de belangrijkste auto-elektronica leverancier van Toyota, hebben met succes de overstap naar de R2006b-release van The MathWorks gemaakt voor de ondersteuning van hun programma’s voor grootschalige autoproductie. Dankzij deze transitie kunnen de twee bedrijven gebruik blijven maken van Model-Based Design en het automatisch genereren van embedded code. Zij gebruiken de producten van The MathWorks voor simulatie, modelvorming en codegeneratie in hun ontwikkelingsprogramma’s voor productiesoftware voor powertrain control en andere elektronische regeleenheden.
De overstap naar R2006b is het resultaat van een succesvol project waarin MATLAB, Simulink, Stateflow en Real-Time Workshop werden ingezet in powertrain productieprogramma's. In de afgelopen twee jaar heeft The MathWorks samengewerkt met Toyota en DENSO om de meest geavanceerde functionaliteiten te ontwikkelen die zij voor hun productieproces nodig hebben. DENSO heeft volledige richtlijnen voor de modelvorming, gebruikersmodellen en opleidingsmateriaal ontwikkeld om de ingenieurs van Toyota en DENSO voor te bereiden op de migratie van R12.1 naar R2006b. Door de R2006b-release in het productieproces te gebruiken zijn Toyota en DENSO in staat om Model-Based Design toe te passen op de huidige en toekomstige productieprogramma's en bij automatische C-code generatie voor complexe real-time embedded systemen.
Toyota en DENSO gebruiken de tools van The MathWorks R2006b op grote schaal voor design en productiedesign. Dit stelt beide partijen in staat om aan de hand van designmodellen de modelvorming voor voertuigen, het ontwerp van controlesystemen, systeemsimulatie en de aanmaak van productiecode te realiseren. Door de toepassing van Model-Based Design uit te breiden, willen Toyota en DENSO hun voorsprong op de concurrentie behouden door sneller en voordeliger nieuwe voertuigontwerpen op de markt te brengen.
"Toyota en DENSO zijn buitengewoon tevreden over de invloed van de ondersteuning en de nieuwe functionaliteiten van The MathWorks op onze productie", aldus Kazuhiko Hayashi, general manager van Toyota Electronics Engineering Division. "Wij zijn ervan overtuigd dat de overstap naar R2006b ons helpt om effectiever auto's te ontwikkelen. Wij verwachten beduidende productiviteitsverbeteringen met behulp van de nieuwe functies, zoals codegeneratie met de Real-Time Workshop Embedded Coder. Met deze samenwerking kunnen we niet alleen onze producten verbeteren, maar dit zal ook bijdragen aan uitbreiding van Model-Based Design gebruik in autotoepassingen bij Toyota en DENSO. Wij verwachten onze relatie met The MathWorks nog lang voort te zetten."
"Het engagement van Toyota en DENSO voor Model-Based Design laat zien dat de software van The MathWorks steeds vaker door leiders in de automotive wordt toegepast voor het ontwerpen en ontwikkelen van producten," zegt Andy Grace, vice president of design automation development van The MathWorks. "Onze hechte relatie met Toyota en DENSO is meer dan twaalf jaar geleden ontstaan door gezamenlijk engineering tools te definiëren voor de autosector. Samen met de O&O-afdelingen van Toyota en DENSO hebben wij gekeken hoe onze software nog effectiever in hun productie-omgeving kan worden ingezet. Dankzij onze sterke werkrelatie met Toyota en DENSO heeft dit geleid tot kwaliteitsverbeteringen van onze producten. Wij kijken uit naar de resultaten die Toyota en DENSO kunnen behalen uit R2006b en de Real-Time Workshop Embedded Coder 14 voor modelvorming, simulatie en automatische productie van code voor productietoepassingen. Daarnaast blijven wij onze tools verder ontwikkelen om te voldoen aan hun toekomstige productiebehoeften."