Plantronics lanceert ‘Better way to work’, een nieuwe channel marketingcampagne, bedoeld om de acceptatie van draadloze headsets onder kantoorwerkers te vergroten.
Recent onderzoek in het gehele EMEA-gebied laat zien dat 81 procent van kantoorwerkers nog nooit heeft overwogen om een headset te gebruiken. Zij gebruiken, uit macht der gewoonte, nog steeds een traditioneel toestel. Plantronics wil dit veranderen en het bedrijf richt zich met haar nieuwe campagne dan ook op alle Europese kantoorwerkers om hen de vele voordelen van het gebruik van een headset te laten zien.
Gedurende de campagne kan zowel de bekroonde CS70N headset als de CS60 gratis getest worden. Plantronics wil, op humoristische wijze, laten zien wat de beperkingen zijn van bellen met een gewone telefoon. Om dit te bereiken is 'Tom' in het leven geroepen, een virtueel karakter dat laat zien wat de voordelen zijn van headsetgebruik, specifiek op het gebied van multitasking, mobiliteit en privacy.
'Tom' wordt in alle marketinguitingen van de campagne ingezet, waaronder direct mail, e-mail, online, advertenties, posters als ook in PR, zodat de campagne de benodigde aandacht krijgt. Ook zal Plantronics een direct marketing campagne starten met behulp van een verfijnd lead management instrument, om zo mogelijke channel partners te bereiken. Bestaande partners van Plantronics kunnen dit instrument ook gebruiken in hun eigen direct mail campagnes om zo hun leads te beheren. De 'Better Way to Work" campagne is een onderdeel van Plantronics' Connect Partner Programma en is een goed voorbeeld van de middelen waarvan de aangesloten partners gebruik kunnen maken.
"Het aantal kantoorwerkers dat niet eens het gebruik van een headset in overweging neemt is groot, dit geeft aan wat voor marktpotentieel er ligt voor onze partners", zegt Peter Wuyts, regiomanager Benelux en Nordics van Plantronics. "Uit ervaring weten we dat wanneer kantoormedewerkers eenmaal een headset gebruiken, ze niet meer zonder willen. Onze laatste 'try before you buy' campagne liet een vermenigvuldigingseffect zien, na het uitproberen van een headset kochten klanten in de laatste zes maanden tot 12 headsets meer dan daarvoor."
Bovendien doen alle resellers mee aan de 'Plantronics Wireless Office Race', waarbij alle partners kans maken om een Europese stedentrip voor twee personen te winnen.
"We zijn erg onder de indruk van de campagne", zegt Björn Heisterkamp, marketing manager van distributeur GO Telecom. "Nadat de voorgaande campagne resulteerde in een aanzienlijke stijging van de verkoop, konden we eigenlijk niet wachten tot een nieuwe campagne zou starten. Die biedt iedereen voordeel: de eindgebruiker kan eerst proberen en de reseller heeft weer een aantal contactmomenten. We verwachten dan ook, en eigenlijk zien we dat nu al, dat we wederom een beter resultaat gaan neerzetten."
Voor meer informatie over Plantronics, zijn channel campagnes en promoties, zie www.plantro.net.