SCOS Software bv, leverancier van Netwerk Monitor en Security Software komt met ServiceDesk Plus 7, een uitgebreide Help Desk en IT asset management softwarepakket welke organisaties ondersteunt bij het stroomlijnen van hun IT Help Desk functies. ServiceDesk Plus is leverbaar in drie varianten – Standard, Professional en een Enterprise Editie. De ServiceDesk Plus 7 is ITIL geschikt – een algemeen toegepaste framework voor het efficient beheren van enterprise IT.
ServiceDesk Plus 7 is een complete web-based, betaalbare Help Desk en Asset Management oplossing, bestaande uit een geintegreerd pakket met Request Management, Asset Tracking, Purchasing, Contract Management, Self-service Portal en een Knowledge Base. De nieuwe Enterprise Edition bevat tevens de ITIL modules voor Service Support inclusief Incident Management, Problem Management, Change Management en CMDB. ServiceDesk Plus biedt een complete IT Help Desk oplossing voor een verbeterde en verhoogde productiviteit.
Het implementeren van ITIL best practices kan een vrij complexe taak zijn. ServiceDesk Plus kan hierbij een ondersteunende rol hebben voor organisaties welke reeds een implementatie hebben of van plan zijn ITIL te implementeren. Er is geen complexe of langdurige implementatie traject nodig en zeker geen exorbitante aanschafprijs.
Beschikbaarheid en Prijzen
De laatste versie van ServiceDesk Plus kan via de website van SCOS Software bv (www.scos.nl) worden gedownload. ServiceDesk Plus biedt een 30-dagen evaluatie van de drie verschillende edities: Standard Edition, Professional Edition en Enterprise Edition. De kosten van een multi-language versie zijn vanaf 410 euro (excl. BTW) per jaar voor twee technici en een onbeperkt aantal eind-gebruikers. De Professional Edition is leverbaar vanaf 1030 euro (excl. BTW) en de Enterprise Edition vanaf 2065 euro (excl. BTW).
Verder is er via de website van SCOS een volledig werkende, gratis versie (1 technicus) te downloaden.