In 2006 vierde Acer haar 30 jarig bestaan van geschiedenis schrijven in de IT-industrie. 30 jaar geschiedenis schrijven in de snelle IT-industrie toont aan dat Acer de juiste weg heeft ingeslagen. Haar verreikende strategie van concentratie op R & D en marktontwikkeling vormde de basis en creëerde een bedrijf dat klaar is om de uitdagingen van de toekomst het hoofd te bieden.
Opgericht in 1976 behoort Acer nu tot de top vier in de wereld voor de verkoop van merk-pc's en staat het op de tweede plaats in de EMEA-regio (bron Gartner KW 3, 2006). In 2000 leidde Acer zijn productieactiviteiten af om zijn bronnen te richten op het ontwikkelen van technologisch geavanceerde, gebruiksvriendelijke oplossingen. De beslissing om de verkoop van haar productlijnen te ondersteunen door specifieke marketingactiviteiten via distributie, heeft het Acer mogelijk gemaakt om wereldwijd uitstekende resultaten neer te zetten.
De grenzen tussen mensen en technologie doorbreken: dat is de doelstelling van Acer op lange termijn, om het iedereen mogelijk te maken om technologie te gebruiken en ervan te genieten. Acer is bekend voor de ontwikkeling en productie van gesofistikeerde en intuïtief ontworpen, gebruiksvriendelijke producten.
Acer is de leider in de EMEA-regio in de notebooksector en bezit een marktaandeel van 29,9% in KW 3, 2006. Op de globale pc-markt staat Acer op de eerste plaats in Rusland, Tsjechië en in Polen. In het notebooksegment heeft Acer zijn leidende positie in de EMEA-regio versterkt door op de eerste plaats te staan in elf (11) landen – Nederland, België, Italië, Frankrijk, Spanje, Rusland, Tsjechië, Oostenrijk, Griekenland en Polen – het staat op de tweede plaats in Zuid-Afrika, Finland, Denemarken, Noorwegen, Turkije en Zweden en op de derde plaats in Hongarije.
Het productgamma van Acer omvat pc notebook's en desktop's, servers en opslagsystemen, monitors, randapparaten, digitale apparaten, lcd-tv's en e-business oplossingen voor bedrijven, overheid, educatieve markt en thuisgebruikers. Acer stelt 5600 mensen tewerk in heel de wereld en heeft een stevig verkoop- en servicenetwerk opgericht in meer dan 100 landen. In 2005 totaliseerde de inkomsten 9,7 miljard US$.