Mitel, leverancier van IP-communicatie-oplossingen, kondigt een volledig vernieuwd partnerprogramma aan. Het nieuwe programma is gericht op het zo goed mogelijk ondersteunen van het businessmodel van Mitel-partners.
Om dit te realiseren is het programma flexibeler en transparanter geworden, aldus Mitel. Verder biedt het programma erkenning voor partners die in bepaalde verticale markten zijn gespecialiseerd of nauw samenwerken met Mitel-alliantiepartners, zoals ProCurve Networking by HP of Microsoft. Hiermee is er in Mitel's PARTNERprogramma in toenemende mate ruimte voor partners die zich specialiseren.
Mitel realiseert zich dat de succesvolle partner van vandaag steeds vaker een specialist is. Daarom kunnen Mitel-partners zich nu meer focussen op het certificeren op producten en applicaties die zij ook daadwerkelijk verkopen. In het nieuwe programma zijn weliswaar een aantal basiscertificeringen nog steeds verplicht, maar het is nu mogelijk om de partnerstatus te verhogen door zich bij het certificeren juist te richten op producten waarop veel omzet wordt gemaakt.
Daarnaast kan een partner zich certificeren op Mitel-technologie in combinatie met techniek van een Mitel-alliantiepartner, zoals ProCurve Networking by HP of Microsoft of op een bepaald segment. Zo kan een partner door zijn eigen selectie de certificering aan laten sluiten bij zijn eigen businessmodel.
Transparantie
Daarnaast heeft Mitel zijn nieuwe partnerprogramma sterk vereenvoudigd. Het nieuwe partnerprogramma past op één pagina. Partners kunnen zo een stuk eenvoudiger bepalen welke status ze willen bereiken. De minimaal gemaakte omzet, het aantal technische certificeringen, het aantal sales professionals en de geboden support aan eindgebruikers bepalen het partnerniveau. Verder gebruikt Mitel deze vernieuwing om de namen in het programma aan te passen. Het Gold-, Silver- en Platinum-niveau worden vervangen door het authorized, select en premier partnerniveau. Mitel biedt partners verder een heldere kortingsstructuur en een duidelijk overzicht van de ondersteuning per partnerniveau.
Extra marketingondersteuning
Verder verhoogt Mitel de marketingondersteuning, door onder meer de introductie van de PARTNERreward, een programma waarmee personeel van Mitel-partners, de beschikking kan krijgen over een Mitel Visa card. Daarmee kunnen zij op verschillende manieren tegoeden sparen. Met de Visakaart is het mogelijk individueel te belonen, maar het is ook mogelijk te kiezen voor een company card. De partner bepaalt dit zelf. Dit sluit hiermee aan bij Mitel's keuze voor transparantie en flexibiliteit.
Peter Schmidt, sales director bij CSS Telecom: "Voor ons is de belangrijkste positieve wijziging van het Mitel-partnerprogramma dat er, naast de mogelijkheid om te certificeren op producten en applicaties die we ook daadwerkelijk verkopen, een minimale omzetdoelstelling is toegevoegd. Hierdoor wordt de hoogste status bij Mitel alleen toegankelijk voor partijen die er strategisch voor kiezen om een aanzienlijk deel van hun omzet met het Mitel-portfolio in te vullen. Hierdoor krijgt de hoogste partnerstatus extra waarde."