Dell heeft in de EMEA-regio zijn organisatie vernieuwd. Een nieuw onderdeel is het Channel Segment. Dit blijkt uit onderzoek van CRN/channelweb.nl.
De veranderingen worden door Dell Nederland bevestigd. Ook partners bevestigen de komst van het Channel Segment. De oude indeling van Dell was HSB (Home & Small Business) en EBU (Enterprise Business Unit) waarbij EBU onderverdeeld was in 3 klantsegmenten, Corporate Accounts (de hele grote, internationale bedrijven), Preffered Accounts (de grote organisaties binnen Nederland) en Public Accounts (Overheid en Educatie).
Binnen Dell EMEA is nu het volgende gebeurd: HSB houdt op te bestaan en is opgedeeld in een Consumer Segement en een Small & Medium Business Segment. EBU houdt op te bestaan en is opgedeeld in een Global Segment (alle internationale accounts), Corporate Segment (alle grotere bedrijven) en Public Segment (ongewijzigd).
Daarbij is er een nieuw segment opgericht; het Channel Segment. Dit is het segment dat zich binnen EMEA bezighoudt met het indirecte kanaal voor de zakelijke markt. Dit segment kent een onderverdeling in VAR's, System Integrators en OEM. Dit segment is nu in de voorbereiding en Dell Nederland verwacht begin 2008 meer over deze strategie te kunnen communiceren.
Tenslotte heeft Dell EMEA het segment Emerging Markets, maar daar heeft Dell Nederland niks mee te maken. Er zijn dus zeven segmenten binnen Dell EMEA en zes voor de Nederlandse organisatie.
Sebastiaan Hooft, directeur van Central Point Europe, zegt eind september 2007 twee heren van Dell op bezoek te hebben gehad die aan een channel bouwen. "Zij hebben aangegeven voor Dell het indirecte kanaal op te gaan bouwen. Het gesprek ging over hoe wij als Central Point graag zouden willen samenwerken met Dell. Vanuit Dell is er nog geen opvolging geweest van het gesprek. Zij hebben aangeven volgend jaar hun strategie te kunnen communiceren. Hoe wij daar als online aanbieder van computerproducten in gaan passen hebben zij nog niet kunnen aangeven."