Vanaf vandaag (7 november) start www.dokteremail.nl, een website die e-mailmarketeers in staat stelt vragen te stellen over hun e-mailmarketing activiteiten. Initiatiefnemers zijn e-mailmarketingspecialisten Joris de Bruijne (Siekloop) en Bas Ter Burg (Add to Favorites). Zij verwachten met dit concept meer kennis te kunnen overdragen aangaande het kanaal e-mailmarketing. De methode is zeker onconventioneel: alle marketeers in Nederland die met e-mail bezig zijn, kunnen hun e-mail uitingen gratis laten beoordelen en krijgen van de e-mail dokters een kort recept ter verbetering.
Naast de mogelijkheid om een gratis consult te krijgen biedt deze website tevens een weblog met nieuws/stellingen over e-mailmarketing, een overzicht van veel voorkomende ziektes, een poll, tips & tricks en biografieën van de initiatiefnemers. "Het eerste consult is gratis en krijgen de aanvragers binnen 2 werkdagen via e-mail terug met daarin tips en advies. Als daarna nog meer kennis, tips en/of advies gewenst is komt de dokter indien gewenst op huisbezoek" aldus Joris de Bruijne.
Zowel de Bruijne als Ter Burg zijn ervaren e-mailmarketeers en lopen al een tijd mee in deze e-mailmarketingwereld en weten dat er veel behoefte is aan meer kennis. Ter Burg vervolgt: "Het blijkt dat er steeds meer kennis gewenst is omtrent e-mailmarketing en dat veel onzin wordt verkocht door adviseurs. Wij willen via deze website het kanaal verder professionaliseren en klanten behoeden voor het maken van eenvoudige fouten. Vanzelfsprekend zal deze site ook nieuwe opdrachtgevers werven".