Ict-dienstverlener EDS wil zijn overeenkomst met SAP uitbreiden. Als onderdeel hiervan ondersteunt SAP het bedrijf bij de verdere strategische uitbreiding van zijn SAP-consultancytak. Bovendien maakte EDS bekend een nieuwe vestiging in Maastricht te openen.
EDS wil zijn SAP-consultancytak verder uitbreiden. Het bedrijf doet dat door nauw met de erp-leverancier samen te werken op het vlak van klantgerichte trainingen en technieken. Klanten blijken namelijk steeds vaker behoefte aan SAP-expertise te hebben.
Begin 2008 wil EDS verdere end-to-end SAP-consultancy en systeemintegratie kunnen aanbieden aan klanten. Daarnaast werkt EDS nauw samen met SAP's Global Partner and Ecosystem Group aan verdere marktuitbreiding en klantspecifieke oplossingen.
Verstevigen
"We verwachten dat onze nieuwe wereldwijde SAP-consultancytak de positie van EDS in de markt van applicatieontwikkeling en ict-consultancy verder zal verstevigen", zegt Ron Rittenmeyer, ceo van EDS. "Hiermee helpen we klanten hun it beter af te stemmen op de bedrijfsstrategieën. Onze nieuwe tools, training en content in combinatie met bestaande expertise op het gebied van applicatiemanagement en legacy-programmering, resulteren in een uniek aanbod."
Maastricht
De ict-dienstverlener maakt bovendien bekend een vestiging in Maastricht te openen. Vanuit het nieuwe kantoor zullen 175 medewerkers zakelijke en technologische oplossingen bieden aan bedrijven die zijn gevestigd in Limburg. Volgens het bedrijf ligt de focus voor deze vestiging de eerste periode op het leveren van diensten aan klanten in de telecomsector.
Met de opening van het nieuwe kantoor reageert het bedrijf op een toenemende vraag vanuit het zuiden van het land. "De opening van onze nieuwe vestiging in Maastricht is logistiek gezien een bewuste keuze", zegt Peter Overakker, Regional Vice President EMEA North. "Limburg wordt voor ons steeds belangrijker. Vanaf nu kunnen wij klanten in die regio vanuit onze twee lokale kantoren, Sittard en Maastricht, optimaal bedienen. Daarnaast willen we, door werkplek en klant dichter bij elkaar te brengen, de druk voor onze medewerkers op het punt van woon-werkverkeer verlagen."