Canon, wereldleider op het gebied van digitale beeldverwerking, heeft een pan-Europese overeenkomst gesloten met DirectSmile, een toonaangevende leverancier van beeldpersonalisatiesoftware. Deze overeenkomst geeft gebruikers van Canon’s digitale productiemachines – zoals haar vlaggenschip de imagePRESS C7000VP en de imagePRESS C1 – de mogelijkheid hun klanten op maat gesneden marketingcampagnes aan te bieden compleet met gepersonaliseerde tekst en beelden.
DirectSmile, dat nu een Alliance Partner is binnen het Canon Workflow Program, levert software die een naadloze, natuurlijke integratie biedt van variabele data van verschillende herkomst (Microsoft Excel, Access en CSV) in een grote hoeveelheid afbeeldingstemplates. Hierdoor kan de gebruiker innovatieve, relevante en in het oog springende marketingcampagnes samenstellen die responsverhogend werken en een beter rendement van de marketinginspanningen opleveren. "De DirectSmile-software stelt de gebruiker in staat afbeeldingen te personaliseren. Denk bijvoorbeeld aan de naam van de ontvanger in de vorm van wolken in de lucht, graffiti op de zijkant van een trein of in de vorm van geschreven letters in het zand – de mogelijkheden zijn eindeloos", aldus Martijn Fransen, Product Manager Solutions – Professional Print van Canon Nederland. "Hierdoor worden direct marketing-campagnes die gebruik maken van gepersonaliseerde afbeeldingen heel specifiek, opvallend en effectief. DirectSmile is een welkome en waardevolle aanvulling op het Canon Workflow Program, dat bestaat uit toonaangevende softwareoplossingen die klanten de mogelijkheid bieden nieuwe inkomstenbronnen te genereren."
Hogere respons en betere rendementen
Onderzoek toont aan dat de respons met een vijfde kan toenemen en de omzet met bijna een kwart door gebruik te maken van personalisatie. Fransen: "Het aanbieden van gepersonaliseerde afbeeldingen wordt steeds belangrijker naarmate leveranciers van printdiensten deskundig worden op het gebied van marketingcommunicatie en het leveren van geïntegreerde campagnes met veel impact. Net als de andere oplossingen in het Canon Workflow Program stelt deze oplossing klanten in staat zich te differentiëren. Wij zetten onze samenwerking met softwareleveranciers voort om onze klanten te voorzien van de juiste oplossingen die het maximale uit hun digitale investeringen halen." Jan Peter Bolhuis, General Manager van DirectSmile Benelux: "Wij hebben deze overeenkomst met Canon getekend, om deel te kunnen uitmaken van het Canon Workflow Program. Onze software stelt klanten in staat hun marketingcampagnes te optimaliseren, waarbij snelle en geïntegreerde output in kleur mogelijk is. Het is daarmee het perfecte platform voor dit soort campagnes. We zijn erg enthousiast over dit partnerschap met Canon en gaan ervan uit dat we een sterke band met haar klanten op zullen bouwen."