De beurzen Infosecurity.nl, LinuxWorld, Storage Expo en het Tooling Event zijn zo druk bezocht dat exposanten hun handen vol krijgen aan de follow-up.
Veel deelnemers constateren dat de verwachtingen ruimschoots overtroffen zijn. Het kwartet beurzen trok 8743 bezoekers. Dat is 23 procent meer dan in 2006 (exclusief Tooling Event). Bijna de helft (45 procent) van de bezoekers beslist zelf over investeringen. Deelnemers van de beurs Infosecurity.nl drukten hun waardering uit in het cijfer 7.6. Het kwartet beurzen werd op 31 oktober en 1 november gehouden in de Jaarbeurs in Utrecht.
Projectmanager Marloes van den Berg heeft veel enthousiaste exposanten gesproken. "De meeste exposanten hebben goede zaken gedaan. Opvallend dit jaar is dat bezoekers niet komen om vrijblijvend te kijken, maar heel bewust van plan zijn te investeren. Dat zie je ook aan de samenstelling van het bezoek: veel mensen die nauw betrokken zijn bij investeringsbeslissingen. Zes van de tien bezoekers (58 procent) kwam met concrete investeringsplannen naar de beurs. Het evenement is uitgegroeid tot een volwaardig platform voor IT professionals. Alles wat er op it-gebied te koop, te zien en te bespreken is, was in Utrecht aanwezig."
Dat herkent ook bezoeker Waa Roovers, security officer bij Organon Oss: "Mijn dag is geslaagd als ik iets nieuws hoor. Laat ik dat net vanmorgen gehoord hebben! En daar ga ik iets mee doen ook. In elk geval heb ik voor deze beurs twee volle dagen uitgetrokken. Levert me toch weer mooi 16 CPE's op, die ik nodig heb om gecertificeerd te blijven."
Consultant Jan Postmus van Bacit: "Ik kom hier vooral om leveranciers en hun producten te beoordelen. Voor mij is de vraag belangrijk hoe betrouwbaar een leverancier is. En dan is een beurs als deze ideaal. Want hier staat alles en iedereen bij elkaar." Ook Frank van Bommel, netwerkbeheerder bij Océ is meer dan tevreden: "Ik ga in elk geval niet met lege handen naar huis. Ook al omdat ik dit jaar eens goed heb gekeken naar de seminars. Ik heb er twee bezocht. Die bleken van hoge kwaliteit."
• 22 procent van het bezoek is directie, eigenaar of it-manager
• 45 procent beslist zelfstandig over investeringen
• 58 procent komt met concrete investeringsplannen naar Utrecht
• 40 procent is eindgebruiker.
Het kwartet beurzen heeft zich meer dan bewezen, constateren exposanten. Om de boot in 2008 vooral niet te missen hebben zij zich al weer en masse aangemeld voor deelname. Het overgrote deel van de plattegrond voor volgend jaar is inmiddels weer ingetekend. Derick Featherstone van Seven Winds heeft zijn plek alvast veilig gesteld. "Voor ons is dit de eerste beurs in de afgelopen drie jaar. Maar het smaakt absoluut naar meer. Het aantal leads dat we hier mee naar huis nemen overtreft echt alle verwachtingen. Dit is een ontzettend goede plek om te netwerken."
Ellen Schuttelaar van Novell is laaiend enthousiast. "Het niveau van de bezoekers wordt elk jaar hoger. Dat kun je ook zien aan het feit dat er veel behoefte is aan diepgaande technische informatie. We zien natuurlijk dat de Infosecurity veel volwassener is geworden. Niet meer alleen een beurs met virusscannertjes, maar een volwassen kijk op informatiebeveiliging."
Volgens Guus Vossenaar van Sun Microsystems blijft de combinatie Infosecurity.nl, LinuxWorld en Storage Expo gewoon een goede beurs. " 'The place to be'. Veel groter moet het niet worden. Het is nu een top vakbeurs, en het moet vooral ook een vakbeurs blijven. Je hebt een kleine community en die ontmoet elkaar eens per jaar in levenden lijve. De it-markt is twee dagen in Utrecht. We hebben een prima basis om straks in de follow-up te scoren." Directeur Dirk-Peter van Leeuwen van RedHat onderschrijft dit: "Dit de beste beurs in zijn soort. Het is ook de enige waar we aan meedoen We hebben heel veel concrete leads gescoord, ook van nieuwe relaties. Ik ben dan ook heel positief en we staan hier volgend jaar zeker weer."
Bernard van der Feen van Microsoft staat niet op de beurs om zaken te doen. "Wij willen laten zien dat Microsoft zich inzet voor veilige systemen, we willen de markt kennis laten maken met nieuwe producten zoals MS Forefront en we willen op de beurs traffic genereren voor onze partners. Want daar worden de zaken gedaan. Daarom hebben we gekozen voor een eigen sessiezaal waar onze partners presentaties verzorgen. Dit is een formule die ons prima bevalt. Het aantal voorinschrijvingen was schrikbarend hoog. Ik ben ook erg te spreken over het niveau van de bezoekers van onze sessies. Dat blijkt uit de pittige discussies in de zaal. Dus ook al schrijven we niet onze eigen orders – dat is nu eenmaal ons businessmodel – we doen op deze beurzen prima zaken."