Unit 4 Agresso komt met een nieuwe marketingbenadering om Unit 4 Multivers, financiële software voor het mkb, via zijn partnerkanaal te stimuleren.
Uit recent uitgevoerd klantonderzoek blijkt dat een fractie van de nieuwe gebruikers Unit 4 Multivers heeft leren kennen via de traditionele marketinguitingen op beurzen en advertenties in de gedrukte media. De sponsoring van de Eredivisie heeft daarentegen de verkopen wel gestimuleerd, evenals de al bestaande klant-werft-klant actie.
Omdat de traditionele marketinguitingen nauwelijks meer renderen, komt Unit 4 Agresso met http://www.spaarvoorluxe.nl. Iedereen die via deze site een potentiële klant aanlevert, wordt beloond met tien spaarpunten. Gaat de aangebrachte lead tot aanschaf van Unit 4 Multivers over, dan komt daar 25 procent van de aankoopwaarde in punten bovenop. Een punt vertegenwoordigt één euro. De gespaarde punten zijn in te wisselen voor cadeaus, variërend van een fles wijn tot een vliegreis.
"We kregen al vaker van onze collega's leads aangedragen, met dit systeem willen we zulk initiatief belonen en uiteraard verder bevorderen", zei Fred Loos, business unit manager mkb bij Unit 4 Agresso. "Iedereen kent wel een ondernemer in z'n familie-, vrienden- en/of kennissenkring. Deze ondernemers hebben in principe (boekhoud)software nodig en zijn dus potentiële klanten voor Unit 4 Agresso. We verwachten dan ook veel van de actie. Bij succes krijgt de Spaar voor Luxe-actie een permanent karakter."