Ingram Micro Nederland is op 1 november van start gegaan met een eindejaarcampagne voor zijn retailklanten.
Van 1 november tot en met 16 december 2007 kunnen Ingram Micro-klanten zomaar in de prijzen vallen. Bij aankoop van producten van de participerende leveranciers bij Ingram Micro ontvangt de klant een gratis kraskaart met een unieke code.
Ingram Micro heeft speciaal voor deze campagne een website ingericht waarop de code kan worden ingevuld en de klant direct kan zien of er een prijs is gewonnen. De website www.krasjemenou.nl kan zowel door klanten als consumenten worden gebruikt. Ingram Micro ondersteunt de deelnemende klanten verder met kant-en-klare banners en e-mailings voor gebruik in hun eigen marketingcommunicatie.
"Onze klanten kunnen zelf bepalen of zij de kraskaarten houden als incentive voor medewerkers of inzetten voor andere consumentenacties", zegt Maarten Spreeuwenberg, business unit manager retail van Ingram Micro. "Dergelijke campagnes willen klanten graag inzetten ten behoeve van hun eigen doorverkoop en krassen is populair. Met deze actie verwachten we tegemoet te komen aan deze wens van onze klanten." De prijzen bestaan onder andere uit Sony lcd-tv's, Nintendo Wii's, Canon digitale camera's en vele andere krasse prijzen.
In de campagne participeren maar liefst zestien merken, te weten Sony, Logitech, Belkin, Microsoft, Conceptronic, Acer, Toshiba, D-Link, Canon, Philips, Kensington, Ergotron, InFocus, Intel, Iomega en Symantec.