Symantec (Nasdaq: SYMC) introduceert Altiris Workflow Solution en een update van Altiris Helpdesk Solution. De twee oplossingen helpen bedrijven efficiënte IT-service te leveren door tools te integreren en processen te automatiseren en herhaalbaar te maken. Met de twee nieuwe producten is het open Altiris-platform nog beter in staat IT-processen te verbeteren, kosten te verlagen en IT-services te laten voldoen aan regels als Sarbanes Oxley. Altiris Workflow is nu gelimiteerd beschikbaar.
Altiris Workflow Solution coördineert menselijke activiteiten en IT-processen met zowel Symantec-oplossingen als technologieën van andere partijen door middel van geïntegreerde webservices. De oplossing is ontwikkeld om zelfs niet-technische medewerkers processen te laten ontwerpen, veranderen, testen en uitrollen, dankzij een eenvoudige drag-and-drop editor.
Integratie met CMDB
Altiris Workflow Solution maakt IT-gegevens bruikbaar en relevant door de integratie met de Altiris CMDB en Altiris Task Server. CMDB-gegevens en relaties vullen het workflow-proces, terwijl Task Server geautomatisereerde configuratiebeheer-tools synchroniseert. Hierdoor worden IT-services geleverd met zo min mogelijk menselijke tussenkomst.
"Symantec staat vooraan wat betreft het combineren van menselijke processen, best practices en technologieën om IT-organisaties de kritische, strategische partner in de bedrijfswereld te laten worden", aldus Greg Butterfield, Symantec group president, Altiris Business Unit. "Symantec maakt IT-processen herhaalbaar en voorspelbaar om IT-services en gebruikersmogelijkheden te verbeteren, en kosten te laten dalen. Bovendien zorgen we ervoor dat bedrijven hun compliancy-vereisten halen, dankzij eenduidig IT-service-, security- en configuratiebeheer."
Altiris Helpdesk Solution
Dankzij updates voor Altiris Helpdesk Solution is er nu integratie met Altiris Workflow Solution en Altiris Task Server. Daarnaast zijn service-mogelijkheden, zoals een software-leveringsproces of een aankoopverzoek van software, eenvoudiger aan te bieden aan eindgebruikers, dankzij een nieuwe service-catalogus. Bovendien is er ondersteuning voor Internet Explorer 7 en Office 2007 en is er integratie met IMAP e-mail.
Door de integratie van Altiris Helpdesk Solution en Workflow Solution met de CMDB Solution ontstaat een omgeving waarin endpoint-beveiligings- en -beheeroplossingen van Symantec samen kunnen werken, zoals best practices-raamwerken als ITIL aangeven.
Beschikbaarheid
Altiris Workflow Solution van Symantec is nu in gelimiteerde beta-uitvoering beschikbaar. Altiris Helpdesk Solution 6.0 sp5 is eveneens verkrijgbaar.