Easynet heeft Denis Planat benoemd als Chief Operating Officer. Met deze nieuwe functie versterkt Easynet zijn klantfocus.
Denis Planat studeerde aan de Ecole Supérieure de Commerce de Clermont-Ferrand, waarna hij senior managementfuncties vervulde bij IBM en Vivendi. Hij was in 1995 verantwoordelijk voor het opzetten van Siris, een joint venture tussen Vivendi en Unisource. Planat hielp in 2000 bij de verkoop van Siris aan Deutsche Telekom, dat met deze aankoop zichzelf introduceerde op de Franse markt. Siris groeide destijds naar meer dan 500 medewerkers en realiseerde een omzet van meer dan een miljard Franse francs.
Planat stapte in 2000 over naar Easynet, waar hij als Managing Director leiding gaf aan de Franse en later ook de Zwitserse activiteiten. Sindsdien vervulde hij verschillende senior management functies, waaronder die van Chief Commercial Officer.
Planat zegt over zijn benoeming: "Onze klanten zijn het hart van onze activiteiten en bepalen alles wat we doen. Zij zijn de motor achter iedere nieuwe oplossing die we ontwerpen, en zij beïnvloeden onze wereldwijde ambities. Chief Operating Officer is een nieuwe rol binnen Easynet. Eén persoon krijgt nu de volledige verantwoordelijkheid voor de totale klantervaring. Dat is een fantastische mogelijkheid voor mij."
David Rowe blijft CEO van de Easynet Group en blijft de Executive Board van het bedrijf leiden.
Easynet investeert krachtig in mensen, processen en technologie om zich te onderscheiden op het gebied van hoogwaardige klantenservice. Deze benadering genereert groei en heeft ervoor gezorgd dat klanten als Ford Motor Company, Kia Motors, Calor, Tchibo en Kellogg Italia voor Easynet kiezen.