Dell heeft laten doorschemeren dat het een pilotprogramma voor dealregistratie gaat uitrollen en ook komt er een online partnerportal voor var’s die gebaseerd wordt op feedback die het bedrijf ontving van kanaalpartners en klanten.
Formele aankondigingen van Dell over kanaalprogramma's komen niet voor het eind van 2007. Eerst gaat Dell proberen een gestandaardiseerde prijsstructuur voor het kanaal op te zetten. Naast de prijsstrategie hebben solution providers aangegeven dat zij beter door Dell bediend willen worden op het gebied van technische support en dealregistratie. Ook zien zij online toegang tot een partnerportal van doorslaggevende waarde voor succes.
Dell heeft onlangs een pilotperiode gedraaid met een dealregistratieprogramma in de publieke sector. Deze wordt op korte termijn in alle Dell-kanalen geïmplementeerd. Zodoende hoopt Dell het aantal conflicten tussen directe verkopen en de kanaalpartners tot een minimum kan worden beperkt. Kanaalpartner gaan online getraind worden via de nieuwe partnerportal. Deze portal kan ook gebruikt gaan worden voor technische chats, voor support en er komt een mogelijkheid om var's te vinden. Via de portal kunnen partners ook transacties online gaan doen, kunnen ze configuraties samenstellen, systemen kopen, productinformatie krijgen en is er de mogelijkheid om aan sociale netwerken mee te doen.