Plantronics, leverancier van communicatie-headsets, is Kristie van den Broek benoemd tot marketing business manager Benelux en Nordics. Van den Broek (40) is in haar nieuwe functie verantwoordelijk voor het marketingbeleid en de uitvoering daarvan in België, Nederland en de Nordics.
Voor haar komst naar Plantronics bekleedde Van den Broek diverse managementfuncties bij ict- en telecombedrijven als Nortel, Madge Networks en Marconi Corporation plc. Van den Broek gaat zich in haar nieuwe functie vooral richten op de marketing van Bluetooth producten voor de consumentenmarkt en wireless office producten voor het bedrijfsleven. Over de enterprisemarkt zegt Van den Broek: "Het is een ware uitdaging om in dit segment invloed uit te gaan oefenen. Draadloos en mobiel werken staat nog in de kinderschoenen. Dit terwijl het de efficiëntie, het comfort en flexibiliteit van werken sterk verbetert."
Plantronics is van oudsher bekend als producent van headsets voor call centers en is in die markt al jarenlang een van de meest toonaangevende spelers. Sinds enige jaren richt Plantronics zich meer en meer op de consumenten- en enterprisemarkt. Het bedrijf is, mede dankzij haar jarenlange ervaring en achtergrond, een voorloper op het gebied van draadloze, lichtgewicht headsets voor mobiele en vaste telefoons.
Plantronics heeft Van den Broek aangetrokken vanwege haar brede, internationale marketingervaring. "Zij beschikt zowel over channel management ervaring als over kennis van de markt," aldus Peter Wuyts, General Manager Benelux en Nordics bij Plantronics.