Beveiligingsleverancier G DATA komt tijdens vakbeurs InfoSecurity met zijn nieuwe productlijn voor 2008. Het bedrijf richt zich met de nieuwe beveiligingsproducten op de zakelijke markt en laat tevens zijn nieuwe branding zien. InfoSecurity is de vakbeurs voor IT Security en vindt op 31 oktober en 1 november plaats in de Jaarbeurs Utrecht.
Het van oorsprong Duitse G DATA is sinds 2006 met een lokaal verkoopteam bezig met een opmars in de Nederlandse retail en wil nu met een nieuwe uitstraling en aangepast productportfolio ook naam maken in de zakelijke markt. Het nieuwe portfolio bestaat uit een zakelijk antiviruspakket en een volledig internetbeveiligingspakket inclusief firewall en support, voor MKB en grote bedrijven.
De technologie waarmee G DATA vele prijzen en tests heeft gewonnen in de consumentenmarkt is nu dus ook beschikbaar voor zakelijk gebruik. Zo staat G DATA bekend om zijn goede beveiligingsprestaties door de DoubleScan en OutbreakShield technologie. Deze driedubbele beveiliging zorgt voor een ongeëvenaard hoge malware-detectie.
Het essentiële verschil tussen de retailproducten en de producten voor zakelijk gebruik is de ManagementServer. Met de ManagementServer is de beveiliging van het hele netwerk centraal te beheren: het maakt installatie, scans, updates, settings en rapportage via TCP/IP vanaf het netwerk (LAN/WAN) mogelijk. Bovendien worden updates automatisch gedownload en geïnstalleerd op de verschillende computers in het netwerk.
Nieuwe producten
De nieuwe producten die G DATA op de zakelijke markt introduceert zijn:
– G DATA AntiVirus Business 2008
– G DATA AntiVirus Enterprise 2008
– G DATA ClientSecurity Business 2008
– G DATA ClientSecurity Enterprise 2008
– G DATA MailSecurity 2008
Naast een nieuw productportfolio heeft G DATA zijn branding vernieuwd om met een fris logo en nieuwe huisstijl de Nederlandse b-to-b markt te veroveren. Het bedrijf zal zich de komende maanden bezighouden met het verder uitbouwen van zijn dealernetwerk.