Alcatel-Lucent introduceert met zijn Business integrated Communications Solution (BiCS) een multi-service communicatiesysteem voor middelgrote bedrijven van 100 tot 500 werknemers.
Het systeem is makkelijk op te waarderen, waardoor het ideaal is voor channelpartners. Businesspartners kunnen klanten voorzien van upgradeservices zonder dat extra hardware nodig is. Met BiCS bundelt Alcatel-Lucent de volgende onderdelen in één server: * Alcatel-Lucent OmniPCX Enterprise IP-telefonie; * Alcatel-Lucent OmniTouch Contact Center-standaardeditie; * Alcatel-Lucent My Instant Communicator Unified Communications; * XML APIs voor vereenvoudigde applicatie-integratie met applicaties van derden; * Alcatel-Lucent OmniVista 4760-management; * hoogwaardige harddisk-mirroring. Deze alles-in-éénoplossing vereenvoudigt de route naar geavanceerde communicatie door de integratie van innovatieve nieuwe technologieën, zoals Unified Communications, geïntegreerde beheerapplicaties en contactcentertoepassingen. Door deze benadering op basis van gebruikersprofielen zijn businesspartners in staat een flexibele 'all in one'-serveroplossing te bieden. Deze brengt netwerk, mensen, processen en kennis samen in een real-time businessomgeving die voorziet in meer productiviteit en medewerkerstevredenheid. De nieuwe oplossing heeft niet alleen voordelen voor businesspartners van Alcatel-Lucent. Het BiCS-systeem helpt ook IT-managers in middelgrote bedrijven bij de flexibele inzet van belangrijke communicatiediensten. Zo kunnen ondernemingen afrekenen op basis van groei. Een demolicentieprogramma maakt het uitproberen van applicaties mogelijk. Daardoor kunnen bedrijven nieuwe mogelijkheden in hun processen inbouwen voordat ze de nieuwe technologie aanschaffen. BiCS maakt gebruik van een brede reeks integratietools, een enkelvoudige wizard voor installatie en een virtualisatielaag waardoor alle applicaties dezelfde hardwareserver kunnen gebruiken. "Medewerkers bij middelgrote bedrijven hebben onmiddellijke toegang nodig tot informatie en mensen, waarin onze tools voorzien. Deze bedrijven willen daarbij schaalbaarheid en kosteneffectiviteit. BiCS biedt geavanceerde communicatieapplicaties en stelt middelgrote bedrijven in staat om medewerkers en klanten toegang te bieden tot de informatie die ze nodig hebben om succesvol te zijn", zegt Tom Burns, President van Alcatel-Lucent Enterprise Solutions. "Het segment van de middelgrote bedrijven met 100 tot 500 werknemers is een van onze belangrijkste doelgroepen, omdat hier in de komende vijf jaar een hoog groeipotentieel mogelijk is", zegt Christophe Courtois, marketingmanager ToIP Solutions bij NextiraOne, een van Alcatel-Lucents businesspartners. "De behoeften van deze markt zijn vergelijkbaar met die van grote bedrijven. Ze omvatten samenwerkings- en mobiliteitsoplossingen en deze moeten verschillende vestigingen kunnen bedienen. Deze bedrijven missen echter vaak ervaren resources. BiCS is het aanbod dat voor deze markt nog ontbrak. Het is compleet en eenvoudig, en het vereenvoudigt het verkoop- en postsalesproces." De nieuwe oplossing is vooralsnog beschikbaar in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Scandinavië. Begin 2008 komt BiCS ook in Nederland beschikbaar.