ACES Direct heeft als eerste Nederlandse website het online reviewsysteem van alaTEST in de eigen webwinkel geïmplementeerd. alaTEST toont en scoort wereldwijde professionele reviews van gerenommeerde vakbladen en portals en koppelt hieraan een waardering. Deze waardering ondersteunt bezoekers bij het nemen van een aankoopbeslissing. Door het partnership met alaTEST voorziet ACES Direct in de groeiende behoefte van bezoekers aan onafhankelijke productinformatie.
Ruim 7000 producten van ACES Direct zijn voorzien van professionele reviews uit honderden professionele Nederlandstalige en Engelstalige bronnen. alaTEST haalt onder andere informatie op van websites als consumentenbond.nl, Tipa.com, ZDNet.nl en Computable.nl. Enkele Engelstalige bronnen zijn Consumerreports, Cnet, PCWorld en Trustedreviews. Op basis van de verzamelde beoordelingen kent alaTEST vervolgens een alaSCORE toe aan een product. De alaSCORE is een relatieve waardering die aangeeft hoe een product in vergelijking met alle anderen uit dezelfde categorie (bijvoorbeeld harde schijven) door experts beoordeeld wordt. alaSCORE geeft het kwaliteitsoordeel over een product op een schaal van 0 tot 100. Dit wordt ondersteund met kleurgebruik (rood, oranje en groen). ACES Direct geeft ook de eigen bezoekers en klanten de mogelijkheid om reviews te plaatsen.
Service
Marketing manager Serge Winsser van ACES Direct verwacht veel van de samenwerking met alaTEST. "Onderzoeken wijzen uit dat reviews de winkelbezoeker helpen een aankoopbeslissing te nemen. Reviews van professionele bronnen hebben in dat perspectief nog meer kracht dan gewone consumentenreviews. De reviews en de alaSCORE zijn dus een extra service voor onze klant. Hij of zij hoeft niet meer naar vergelijkingssites te gaan of magazines te lezen. Alle informatie is centraal bij ons verzameld. Met dit nieuwe systeem willen we bovendien laten zien dat we vertrouwen hebben in onze producten. Overigens kunnen wij de scores en de reviews die geplaatst worden op geen enkele manier beïnvloeden. De informatie die de bezoeker krijgt, is 100 procent onafhankelijk en wordt zonder tussenkomst van ACES Direct gepubliceerd."
"Reviews zijn de op een na meest gevraagde functionaliteit voor shopping sites volgens een recente studie van Jupiter Media" zegt Arie Struik, de Nederlandse oprichter en CEO van alaTEST.com," De overeenkomst met ACES Direct sluit naadloos aan op onze missie om consumenten wereldwijd beter te informeren over de kwaliteit van producten. Dit is een belangrijke stap op de Nederlandse markt voor alaTEST. Naast de bestaande samenwerking met shopping agents is dit de eerste overeenkomst met een online retailer in Nederland. ACES Direct is een kwalitatief hoogstaande en belangrijke speler op deze markt en wij zijn verheugd met een dergelijke partner te kunnen samenwerken voor de levering van Nederlandse en Engelse review content."