De inkoop neemt in de groothandel een steeds belangrijkere en meer strategische plek in. Unit 4 Multivers Extended 3.6, de financiële en logistieke oplossing voor kleine handelsbedrijven en zakelijke dienstverleners, biedt nieuwe functies voor een efficiënter inkoopproces.
Voorbeeld hiervan is ‘inkoopordersoorten'. Hierdoor is het mogelijk om de logistieke en administratieve afhandeling van inkooporders te automatiseren. De bestelcockpit biedt gebruikers een totaaloverzicht van alle relevante gegevens om op een flexibele manier de juiste producten bij de juiste leveranciers in de juiste aantallen te bestellen. De cockpit maakt het tevens mogelijk om bestelscenario's af te spelen voor een optimalisatie van het bestelproces.
Distributiefunctionaliteit
Door toevoeging van distributiefunctionaliteit aan de verkooporders, kunnen groothandels al in een vroeg stadium van het logistieke proces invloed uitoefenen op bijvoorbeeld de keuze van verpakking, distributeur, de opbouw van de verzending. De nieuwe versie biedt ondersteuning voor zendingen via alle distributeurs zoals DHL, TNT, GLS en DPD. Unit 4 Multivers Extended 3.6 biedt tevens verbeterde functies voor het opmaken en afhandelen van verkoopoffertes, automatische statusafhandeling van vervolgacties en prijsbepaling op basis van inkoopprijs, opslag en marge.
CRM
Unit 4 Multivers Extended 3.6 is versterkt met CRM (met salesforce automation). Deze software helpt met het verbeteren van relatiebeheer, marketing- en verkoopacties. Daarbij is koppeling mogelijk tussen frontoffice en backoffice. Naast het aanmaken en afhandelen van afzonderlijke activiteiten en afspraken is met de CRM-module acties groeperen in de vorm van een traject mogelijk. Microsoft Word-documenten zijn met een druk op de knop te koppelen aan gegevens uit de database. Met de Business Manager beschikt de kleine kritische handelsonderneming over managementrapportages op elk gewenst moment.