Oracle maakt bekend dat het zijn positie als CRM-leverancier in het afgelopen jaar verder heeft uitgebreid. Organisaties van verschillende omvang kozen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) voor Oracle’s Siebel CRM On Demand. Doorslaggevend voor hun keuze was het grote aanbod aan implementatiescenario’s en integratie-opties. In EMEA werden onder meer contracten afgesloten met Amazing Global Technologies, Ambu A/S, Experian, Hôtels B&B, Netstore and SAS Cargo Group A/S.
Op basis van onder meer twaalf jaar ervaring als leverancier van CRM-oplossingen, wordt Siebel CRM On Demand door Forrester Research gekenmerkt als een unieke propositie, met vijf verschillende industrie- en branchespecifieke CRM-edities. In het rapport ‘Oracle's Siebel CRM On Demand is a Leader in Sales Force Automation' uit april 2007, schrijft Liz Herbert, Senior Analyst bij Forrester Research: "De leverancier begrijpt de behoeften van de verschillende industrieën en biedt deze kennis en ervaring aan in combinatie met industriespecifieke oplossingen. Siebel CRM On Demand heeft op dit moment vijf branchespecifieke versies. Dat is vijf meer dan de meeste andere SaaS CRM-leveranciers."
"Dit was een zeer succesvol jaar voor Oracle's Siebel CRM On Demand", zegt Loïc le Guisquet, Senior Vice President for Applications, EMEA. "Dit blijkt onder andere uit de vele positieve beoordelingen van analisten en de nieuwe klanten. Klanten zien voornamelijk de hybride strategie als belangrijk voordeel. Zo kunnen ze namelijk Siebel CRM On Demand gebruiken naast Siebel on-premise (inhouse) of andere Oracle-producten. Dit biedt veel flexibiliteit en resulteert uiteindelijk in meerwaarde voor de business. Door te luisteren naar onze klanten weten we dat het niet altijd mogelijk is om een eenduidige keuze te maken tussen on-premise en On Demand. Veel organisaties profiteren juist van de combinatie van deze twee."