Unit 4 Agresso komt in de laatste week van oktober en de eerste week van november 2007 met een serie actualiteitenprogramma’s voor handelsondernemingen. Elke uitzending behandelt één groothandelsonderwerp, gericht op de huidige en toekomstige praktijk en de rol die automatisering daarin speelt. Experts uit het vakgebied geven hun visie op het onderwerp en bedienen kijkers met praktische tips. Columnist Guus Krabbenborg voorziet de uitzending van een scherp betoog. Doordat de uitzendingen via internet plaatsvinden, is de kijker in staat er interactief een bijdrage aan te leveren.
"We merken dat het efficiënt omgaan met de beschikbare tijd een steeds grotere rol speelt bij de directie en het management van handelsbedrijven. Toch blijft de behoefte aan praktische informatie onverminderd groot. Daarom hebben we besloten om via internet tv een actualiteitenprogramma te starten, gericht op deze doelgroep", vertelt Dirk Donkers, marketingmanager bij Unit 4 Agresso.
"Bijkomend voordeel van deze opzet is dat deelnemers dankzij het interactieve karakter van internet met elkaar van gedachten kunnen wisselen. Het onderhouden van sociale netwerken is immers cruciaal voor groothandels", vult Bert Siekmann, product marketing manager bij Unit 4 Agresso aan. "Wij zijn ervan overtuigd dat het interactieve actualiteitenprogramma alle wensen van groothandels combineert: actuele informatie, de mogelijkheid om met vakgenoten van gedachten te wisselen en efficiency en laagdrempeligheid doordat geïnteresseerden eenvoudig vanachter hun computer kunnen deelnemen."
IBM deelt de filosofie van Unit 4 Agresso en ondersteunt het initiatief.
Donkers: "Unit 4 Agresso is een toonaangevende leverancier van ERP-software voor groothandels met een leidende positie in het middensegment. IBM is ook van oudsher sterk in deze branche. Wij hebben elkaar in dit initiatief gevonden."