Juniper Networks heeft twee nieuwe managers aangenomen voor strategisch belangrijke functies. Mark Bauhaus is benoemd tot vicepresident en algemeen directeur van de Server Layer Technology-divisie. Penny Wilson is aangesteld als de nieuwe directeur marketing.
"We zijn verheugd dat Bauhaus en Wilson ons team komen versterken", zegt Stephen Elop, chief operating officer van Juniper Networks. "Bauhaus heeft ruime ervaring in de softwaremarkt en leidde bij Sun een van de snelst groeiende onderdelen. Dankzij zijn expertise kunnen we onze doelstellingen voor wat betreft hoogwaardige netwerktechnologie gaan waarmaken. We verwachten dat we met de benoeming van Wilson onze waardepropositie duidelijk kunnen verkondigen onder bedrijven die inzien dat hun netwerk cruciaal is voor hun succes."
Bauhaus was tot op heden werkzaam als zelfstandig technologieconsultant en werkte daarvoor twintig jaar bij Sun Microsystems. De laatste functie van Bauhaus daar was vicepresident van service-oriented architecture-software (soa). Bauhaus gaat nu leidinggeven aan de Server Layer Technology-divisie van Juniper Networks. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de producten en diensten op het vlak van security, applicatieversnelling, eenduidig toegangsbeheer en strategisch-productlijnen.
Wilson heeft meer dan 25 jaar managementervaring op het gebied van marketing en technologie. De laatste functie die Wilson vervulde, was senior vicepresident en chief marketing officer bij Macromedia, in 2005 overgenomen door Adobe Systems. Wilson is in haar nieuwe functie verantwoordelijk voor de wereldwijde marketing van Juniper. Ze werkt nauw samen met het managementteam en zal marketinginitiatieven ontplooien die de bedrijfsstrategie ondersteunen en versterken.