Plantronics komt met een volledig vernieuwd partnerprogramma — ‘Connect’ — dat speciaal is toegesneden om verkoop- en marketingkennis bij de partners te vergroten en gelijktijdig de omzet in headsets op te schroeven.
Door een intensieve samenwerking hoopt Plantronics een beter begrip te krijgen van het resellerkanaal. De headsetfabrikant zal investeren in gezamenlijke activiteiten om de omzetkansen te optimaliseren. Het ‘Connect Program' is toegankelijk voor alle Plantronics partners, ongeacht hun status in de resellersmarkt, die afhangt van verkopen, kennis, klanttevredenheids-onderzoek en hun vermogen om conventionele marketingtrajecten te doorbreken.
Uit een recent onderzoek van marktonderzoeker Canalys blijkt dat het gebruik van headsets in de kantooromgeving tussen nu en 2012 zal verviervoudigen. Op dit moment zegt meer dan 64 procent van de ondervraagden dat hun voorkeursleverancier Plantronics is.
De Plantronics partners krijgen een eigen account manager die helpt bij sales promotion. Ze krijgen assistentie bij marketingplanning, gezamenlijke campagnes, hulp bij demonstraties en het uitzetten van proefexemplaren.
Voor het vergroten van de kennis op het gebied van sales en marketing komt Plantronics met een handige en moderne portal, die het produceren van promotiemateriaal vereenvoudigt, productinformatie en afbeeldingen levert, en case stories, direct marketing en verkoop/marketinghulpmiddelen biedt.
De partners krijgen met regelmaat relevante nieuwsfeiten te horen, waaronder ook een maandelijkse nieuwsbrief. Afhankelijk van het niveau van het partnerschap krijgen ze ook vóórinformatie over producten en uitnodigingen voor tentoonstellingen en events.
Peter Wuyts, general manager Benelux van Plantronics, zegt: "Het is een mooie periode voor Plantronics – we ontwikkelen prijswinnende producten en we hebben een modern, weldoordacht business program in het leven geroepen om onze partners zoveel mogelijk te steunen bij hun omzettoename. We hebben essentiële hulpmiddelen bedacht. We zijn ervan overtuigd dat we door een innige samenwerking de professionele distributie van onze producten naar een hoger niveau kunnen tillen. We moeten het nut van het gebruik van headsets communiceren aan een groot publiek en daardoor het gebruik stimuleren."
Het Connect Partner Program wordt in de komende tijd uitgebreid met nieuwe hulpmiddelen en campagnes, met daarnaast een doorlopend trainingsprogramma dat zowel in persoon, als online kan worden gevolgd.
De eerst Premium Partner van het Connect Programma in de Benelux is shop4telecom. De telecomleverancier nam tijdens de racedag in Assen hun plaquette in ontvangst. Günter Vos van shop4telecom is enthousiast: "Ik ben onder de indruk van het Plantronics Connect Partner Program. De ondersteuning is goed en de online hulp is imponerend. Gemakkelijk en goed toegankelijk."
Vos: "Het partnerschap biedt goede ondersteuning, die loepzuiver is toegesneden op ons marktsegment. De combinatie van hulpmiddelen en de deelname aan campagnes zijn van onschatbare waarde voor de gang van zaken."
Om te registreren voor het Connect Partner Program kijk op www.plantronet.com