Genesys Telecommunications Laboratories, een dochteronderneming van Alcatel Lucent en leverancier van klantinteractiesoftware, heeft een samenwerkingsverband gesloten met E.Novation Contact Centers, onderdeel van de E.Novation Group.
E.Novation Contact Centers zal het sterke Genesys platform gebruiken om haar ambitieuze doelstellingen te realiseren. Genesys kan tegelijkertijd E.Novation Contact Centers gebruiken om het Dynamische Contact Center in de praktijk te demonstreren.
Sinds 2005 kunnen bedrijven voor het afhandelen van hun klantcontact terecht bij E.Novation Contact Centers. In nog geen twee jaar tijd groeide het bedrijf van 26 naar meer dan 400 medewerkers. Het facilitaire contactcenter heeft de ambitieuze doelstelling nog dit jaar verder te groeien naar 700 medewerkers en daarnaast kantoren te openen in Duitsland, Frankrijk en China. "Genesys speelt daarin een bijzonder belangrijke rol," vertelt Arthur S. Nederlof, directeur van E.Novation Contact Centers. "Het is de Rolls Royce onder de contactcentersoftware. Het Genesys platform biedt ons de gelegenheid om onze opdrachtgevers optimaal van dienst te zijn en de capaciteiten van onze medewerkers maximaal te benutten. Onze klanten en onze medewerkers verdienen het om met de beste contactcentersoftware ter wereld te werken."
E.Novation maakt gebruik van het Genesys Customer Interaction Management (CIM) platform. Het platform voorziet onder meer in skilled based routing, dat ervoor zorgt dat klanten automatisch terecht komen bij de meest geschikte medewerker, op basis van vooraf vastgestelde criteria. De medewerker ziet alle relevante gegevens voor zich op het beeldscherm, zodat hij de klant optimaal van dienst kan zijn en bovendien aanbiedingen kan doen die precies aansluiten bij de behoeften van de klant. Ook maakt het Genesys platform multi-channel klantcontact mogelijk, waarmee E.Novation Contact Centers haar opdrachtgevers via verschillende kanalen van dienst kan zijn, van telefonie en sms tot chat en internet.
"E.Novation Contact Centers is bijzonder snel gegroeid omdat het uitstekende service biedt en zorgt voor hoge klanttevredenheid," aldus Luc Zuidhof, Vice President voor Noord-Europa bij Genesys. "We zijn blij dat zij gebruik maken van het Genesys platform om hun dienstverlening verder te ontwikkelen en innoveren. Ook wij profiteren van het partnership. Dankzij de intensieve samenwerking beschikken wij over een omgeving waar we het Dynamische Contact Center (DCC) kunnen tonen. Met DCC worden klantinteracties, interne middelen en bedrijfsresultaten optimaal op elkaar afgestemd. Klantenfrustratie wordt voorkomen, contactcentermedewerkers werken efficiënter en het bedrijf kan sneller innoveren. E.Novation Contact Centers is een uitstekend praktijkvoorbeeld voor onze andere innovatieve klanten."
E.Novation Contact Centers is ook blij met het samenwerkingsverband met Genesys. "Wij zijn uitermate trots dat wij het enige facilitaire contactcenter zijn met een samenwerkingsverband met Genesys. De Genesys software voegt significant meer waarde toe aan onze dienstverlening. Dankzij deze samenwerking kunnen wij onze reeds ingezette groei verder continueren," besluit Nederlof.