Zeus Technology, leverancier van traffic managementsoftware en hardware, komt met twee nieuwe initiatieven voor partners die de Zeuspropositie aantrekkelijker moeten maken voor partners.
Dave Asprey, vp technologiestrategie bij Zeus Technologie sprak met CRN tijdens NetEvents op Malta.
Het gaat hierbij onder andere om de Zeus Web Server (ZWS) en de Zeus Extensible Traffic Manager (ZXTM). Deze zijn inzetbaar om Layer 4-7 netwerken te managen en de beschikbaarheid van applicaties te optimaliseren.
"Partners kunnen hun klanten deze oplossingen voor een paar dagen op proef aanbieden. Een betaal-per-gebruikermodel is nu ook mogelijk. Met gebruikersegmentatie moeten solution providers iets kunnen bieden dat past bij elke gebruiker en om ze te kunnen doorzetten naar het juiste apparaat, of het nu thin client, blade pc of desktop is. Met deze initiatieven hoopt Zeus op groei in marktaandeel."
Als de oplossing bij de klant op proef draait is er voordeel te behalen zelfs als de klant besluit toch van aankoop af te zien. De uitgebreide rapportage die de oplossing genereert geeft namelijk goed inzicht in de infrastructuur van de klant. Met die rapportage kan de partner diagnoses maken en aanbevelingen doen met alle upsell- en cross-sellkansen van dien. Volgens Asprey is de prijs, de roi en de techniek echter zo goed dat een klant over het algemeen wel overtuigd zal zijn.
Ongeveer 12 jaar geleden werd Zeus opgericht als switching vendor. In Nederland heeft Zeus al een aantal klanten, waaronder VNU en ABM Amro. Zeus maakt nu deel uit van de Virtual Desktop Infrastructure Alliance, samen met VMware, Altiris, Appstream, Ardence, ATOS Origin, Check Point Software Technologies, Citrix, ClearCube Technology, Devon IT, Dunes Technologies, Fujitsu-Siemens, Hitachi, HP, IBM, LeoStream, NComputing, NEC, Platform Computing, Propero, Provision Networks, Route1, Softricity, Sun en Wyse Technology.