Progress Software Corporation heeft een nieuwe versie van Progress EasyAsk 10, haar intelligente software voor zoeken, navigeren en dynamische merchandising op het internet, gelanceerd.
Eén van de nieuwe mogelijkheden van EasyAsk 10 is de intuïtieve, op AJAX Web gebaseerde gebruikersinterface die ervoor zorgt dat merchandisers de productpresentatie op hun E-commerce websites volledig onder controle hebben. In Nederland maken Boekhandelsgroep Nederland (BGN) en Oad Reizen gebruik van EasyAsk.
Met EasyAsk 10 kunnen merchandisers de zoekopdracht voor producten eenvoudig optimaliseren. Hierbij hebben zij de keus uit een groot aantal parameters, bijvoorbeeld populariteit en relevantie, terwijl navigatie op de website automatisch in realtime wordt aangepast. Dit gebeurt aan de hand van zoekresultaten, waardoor up-sell en cross-sell mogelijkheden optimaal worden benut. Daarnaast kunnen merchandisers zonder de IT-afdeling in te hoeven schakelen zelf zoekparameters beheren en verfijnen.
Ivar Scheffelaar Klots, eBusiness Manager van de Oad Groep: "E-commerce is niet meer weg te denken uit de reiswereld. Mensen gebruiken internet om reizen die aan bepaalde criteria voldoen te vinden. Als dat te veel moeite kost of te lang duurt, gaan ze ergens anders kijken en mis je een potentiële klant. EasyAsk laat bezoekers eenvoudig en snel de juiste resultaten vinden. En dat met duizenden tegelijk. Op piekmomenten worden er meer dan 60.000 zoekverzoeken per uur afgehandeld. Zo kunnen we zoveel mogelijk bezoekers bedienen."
EasyAsk 10 helpt e-tailers bij het promoten van specifieke producten op een website door 'carve outs' binnen zoekopdrachten te creëren. Dit houdt in dat afhankelijk van de voorkeuren van de merchandiser bepaalde items worden uitgelicht. E-tailers kunnen met EasyAsk ook aangeven wanneer elke 'carve out' getoond wordt, waardoor er bij nieuwe promoties niet telkens nieuwe zoekcriteria gedefinieerd hoeven worden.
Uit een recent onderzoeksrapport van AMR Research, Inc. blijkt dat "detailhandelaren E-commerce actief in hun cross-channel activiteiten integreren, omdat het geweldige groeikansen biedt. Deelnemers aan onderzoek in diverse marktsegmenten van de detailhandel schatten dat in 2008 ongeveer 34 procent van hun totale opbrengst uit internet-actviteiten zal komen. Ten opzichte van 2006 is dat een groeipercentage van meer dan 42 procent." (The State of Cross-Channel Operations, Rob Garf en Fenella Sirksoon, AMR Research, Inc., augustus 2007). In het AMR Research rapport valt ook te lezen dat "online consumentenuitgaven op dit moment een belangrijk percentage van de algehele opbrengst uitmaken en dat de consument verwacht steeds vaker via verschillende kanalen te kunnen winkelen."
EasyAsk 10 verbetert merkentrouw en conversie doordat e-tailers hun branchespecifieke kennis inzetten om business rules te creëren en te bepalen hoe informatie aan de klant gepresenteerd wordt. Retailers kunnen branchespecifieke marketingkennis combineren met gegevens over consumentengedrag vanuit de EasyAsk analyse-tool om het actuele consumentengedrag te begrijpen en er op te reageren.
"De resultaten van Nielsen//NetRatings van de laatste 18 maanden laten zien dat websites die Progress EasyAsk gebruiken de hoogste omzetpercentages in de branche behalen. En daar zijn we erg trots op. En met de nieuwe updates voor de EasyAsk software kunnen onze klanten zelfs nog hogere omzetpercentages behalen", vertelt Larry Harris, vice president en general manager van EasyAsk. "De eenvoudigere gebruikersinterface stelt merchandisers in staat hun eigen zakelijke regels op te stellen en schept voor handelaren de mogelijkheid om hun omzetpercentages nog verder te verhogen.
EasyAsk software biedt wereldwijde ondernemingen één enkele oplossing en ondersteunt zowel diverse talen als multi-channel strategieën. Klanten, verkoop- en call-center medewerkers hebben toegang tot dezelfde informatie, ongeacht hoe deze informatie wordt opgevraagd. EasyAsk heeft daarnaast de laagste cost of ownership en leidt onmiddellijk tot resultaat.